Швидке тестування ринку в сім етапів

Швидке тестування ринку в сім етапів“Коли мені потрібні були гроші, я думав не про те, як знизити витрати або знайти собі роботу, а про те, як створити і продати якийсь продукт”, – пише у передмові до своєї книги “Стартап за $ 100” (The $100 Startup) Кріс Гільбо (Chris Guillebeau). Він пропонує власний підхід до тестування потенційного ринку, що складається всього з 7-ми етапів. Всім, хто планує започаткувати власний стартап, варто детально ознайомитися з цими принципами.

1. Вас повинна по-справжньому турбувати проблема, яку ви плануєте вирішити. І не тільки вас, але й досить широке коло людей. Не забувайте про конвергенцію і постійно оцінюйте, наскільки ваша задум перетинається з суспільною користю.

2. Переконайтеся, що ринок достатньо великий. Вивчіть кількість і релевантність запитів у пошукових системах. Подумайте, які слова вводили б люди, стурбовані даною проблемою. Якби ви шукали свій продукт у Мережі не знаючи, що він існує, як би сформулювали запит? Звертайте увагу на верхні рядки результатів пошуку та колонку рекламних оголошень.

MUST READ:  Эффект дефицита

3. Постарайтеся усунути «загальний головний біль». Продукт повинен вирішувати проблему, яка вже всім набила оскомину. Легше продати людині, яка знає про проблему і бажає вирішити її, ніж переконувати когось у наявності проблеми і необхідності її вирішувати.

4. Будь-яка покупка може символізувати як приховане страждання, так і приховане бажання. Наприклад, люди купують предмети розкоші, щоб підкреслити свій високий соціальний статус, але на більш глибокому рівні тим самим вони висловлюють потребу в любові. Ефективніше продавати те, що позбавляє від страждань. Покажіть оточуючим, як усунути або мінімізувати проблему.

5. В основі проекту має лежати конкретне рішення. Причому воно повинно відрізнятися від інших в кращу сторону. (І необов’язково бути дешевшим. Цінова конкуренція – шлях в нікуди.) Немає сенсу щось пропонувати, якщо ринок задоволений. Ваше рішення має бути або абсолютно іншим, або ідеальним. При цьому значення має не масштаб проекту, а його результативність.

MUST READ:  Про інновації від засновника Amazon.com

6. Цікавтеся думкою лише потенційних покупців. Всі інші є необ’єктивними і недостатньо інформованими. Створіть ідеальний образ: уявіть людину, яка отримає найбільше задоволення від вашого продукту. Пошукайте таких людей серед знайомих, друзів, колег, членів сім’ї. Розкажіть їм про свій задум і обговоріть майбутній проект у деталях. Це дасть вам набагато більше корисної інформації, ніж тотальне опитування.

7. Створіть пробну версію і покажіть невеликій групі знайомих. Попросіть їх безкоштовно протестувати продукт в обмін на відгуки та конфіденційність. Додатковим бонусом для них стане почуття співпричетності і своєрідна роль місіонерів. Акт дарування цінний сам по собі, оскільки формує довіру у клієнтів і дозволяє сформувати цілісне враження. Зробіть зі свого блогу авторитетне джерело інформації з конкретної проблеми. Залишайте коментарі в блогах, які читає ваша цільова аудиторія.

Бізнес-цитатник – найкращі ідеї з бізнес-книжок.