Деякі бренди не просто впливають на наші звичні витрати, вони визначають нас самих. Нещодавно видання AdWeek опублікувало список компаній, що вплинули на хід світової історії. Ці компанії не просто відомі всій планеті, кожна з них зробила в своїй галузі справжню революцію. Портал AdMe.ru розповідає, як їм вдалося зробити світ трохи іншим.
1. Amazon
Коли засновник компанії Джефф Безос придумував назву для свого сайту, він керувався в першу чергу тим, що саме воно першим «спливе» в рядку пошуку. До того ж, йому сподобалося, що в назві зустрічаються перша і остання літери абетки (A і Z): Безос сподівався, що в один прекрасний день він зможе продати тут абсолютно все, що тільки можна знайти у світі. Сьогодні на Amazon дійсно можна придбати практично будь-який товар: від аспірину до газонокосарки, від светра для вашої собачки до електронної книги. Кожну секунду на сайті відбувається 35 покупок.
2. Facebook
Марк Цукерберг вивчав у Гарварді зовсім не інформатику, а психологію. Можливо це вплинуло на те, що саме він 9 років тому створив соціальну мережу, яка зараз стала найпопулярнішою в світі. Звичайно, навряд чи він міг припустити, що сайт, який був задуманий для спілкування старшокурсників Гарварда, зможе набрати більше 650 мільйонів користувачів.
3. Gap
У 1969-му році Дон Фішер ніде не міг знайти джинси, які б йому пасували. Після довгих пошуків він вирішив відкрити власний магазин, де продавалися б джинси всіх кольорів і фасонів всього за $7. Gap першим запропонував ідею спеціалізованої роздрібної торгівлі з широким асортиментом і низькими цінами. Сьогодні у Gap 3400 магазинів по всьому світу.
4. HBO
В один зимовий день 1972-го року з’явився новий кабельний телеканал Home Box Office. Він не користувався популярністю до кінця 1975-го, коли HBO показав матч Мухаммада Алі проти Джо Фрезера. Раптово HBO став потрібен усім. Цей канал змінив погляди споживачів на те, якими мають бути телевізійні канали: успіх серіалів «Секс у великому місті», «Клан Сопрано» та інших зробив HBO одним із найпопулярніших розважальних каналів у світі.
5. McDonald’s
Продавець молочних коктейлів Рей Крок здійснив свою найвигіднішу угоду в 1952-му році, коли викупив у братів МакДональд ресторан швидкого харчування, де водії купували їжу, не виходячи з машини. Придбання обійшлося йому в $2,7 млн. Сьогодні 34 000 ресторанів McDonald’s заробляють трохи більше цієї суми щогодини.
6. Starbucks
З 124-х кав’ярень Starbucks у Нью-Йорку 68 знаходяться в межах двох кварталів один від одного. Торік шанувальники мережі випили кави на суму більше $ 13 млрд. Головне досягнення Starbucks полягає в тому, що компанії вдалося підняти «планку» значущості кави в очах споживачів до такого рівня, що вони готові постійно платити по кілька доларів за чашку цього напою.
7. iPhone
9 січня 2007 року засновник Apple Стів Джобс перед величезним залом зателефонував у найближчий Starbucks і замовив 4000 латте «на винос». Публіка раділа: це був перший в історії дзвінок, здійснений за допомогою iPhone. Через 74 дні після запуску був проданий мільйон телефонів. Після запуску iPhone 4 у 2010-му мільйон пристроїв був проданий всього за три дні, а через три дні після запуску iPhone 5 було продано 5,9 млн. гаджетів. iPhone не просто дав споживачам комп’ютеризований телефон, він також показав, як легко гаджет може стати символом статусу.
8. Visa
У 1958-му році Банк Америки випустив першу кредитну карту BankAmericard з лімітом в $ 300, яку можна було використовувати тільки в Каліфорнії. До 1974-го року обіг карти став глобальним, а ще через два роки вона була перейменована в Visa. Сьогодні понад 278 млн. осіб по всьому світу роблять покупки за лічені секунди за допомогою Visa. Хто б міг подумати, що ми зможемо купити все, що завгодно, за допомогою маленької пластикової картки?
9. Viagra
У 1998-му році компанія Pfizer створила препарат для лікування гіпертонії і стенокардії. Однак він не працював так, як від нього очікували, зате мав іншу унікальну властивість. У наші дні Viagra приносить компанії $ 2 млрд. на рік. Знаменита «блакитна пігулка» також відноситься до ліків, що найбільше підробляють в світі. Viagra стала першим фармакологічним брендом, якому вдалося стати світовим культурним феноменом.
10. Walmart
У 1962-му році Сем Уолтон відкрив магазин знижених у ціні товарів і пообіцяв покупцям найнижчі ціни. Він дотримав обіцянку. Сьогодні магазини Walmart відвідують 245 млн. осіб. Не існує більш сильної глобальної роздрібної мережі. Найточніше про це сказав письменник Джарод Кінц: «Як Олександр Македонський і Цезар, я виходжу, щоб завоювати світ. Але перш мені потрібно купити кілька необхідних для цього речей у Walmart».