Стратегія Google: П’ять головних цілей

Стратегія Google: П'ять головних цілейНещодавно керуючий директор Google Ларрі Пейдж (Larry Page) опублікував послання акціонерам. Цей документ часто розглядається як єдиний достовірний погляд на довгострокову стратегію компанії. Отже, вашій увазі пропонується п’ять головних цілей, намічених Пейджем на найближчі роки і навіть десятиліття.

1. Перемогти Amazon і Apple в рітейлі

Google активно просуває свій сервіс Shopping Express. Компанія намагається одночасно конкурувати і з гігантами ринку рітейлу, на зразок Amazon, і, звичайно ж, з Apple, яка теж активно просуває свою торгову платформу — не лише ту, що продає додатки, а й ту, де можна купити гаджети та комп’ютери. У планах Пейджа “розгін” Shopping Express, щоб товари доставлялися в день замовлення, і розгортання мережі, яка поки діє тільки в Сан-Франциско.

2. Перемогти смерть

Ларрі вважає, що природне старіння людей і неминуча смерть з біологічних причин після 80-ти — це не дуже добре. Компанія Calico, заснована Google 18 вересня 2013 року для досліджень в області старіння, довголіття і продовження життя, повинна вирішити цю проблему. Єдина розробка Google в області боротьби з хворобами і старінням на даний момент — лінза Iris, яка допомагає діабетикам.

MUST READ:  Knol - Вікіпедія від Google?

3. Придумати хороший дизайн

Глава Google розповів про свій життєвий досвід в галузі створення хороших інтерфейсів: одного разу в Університеті Мічигану його та інших студентів попросили вибрати найбільш добре відому їм програму, а потім оцінити, наскільки зручно нею користуватися для виконання завдань різного типу. В результаті Ларрі Пейдж дійшов висновку: що більше зайвих опцій є в інтерфейсі, то довше людина буде домагатися від нього виконання поставленого завдання. Якщо ж говорити про дизайн пристроїв, то і тут Google, схоже, буде ставитися до проблеми серйозніше (наскільки це можливо, враховуючи всі партнерські угоди в рамках Android). Можна сказати, що Ларрі Пейдж зробив акцент на тому, про що зазвичай говорять топ-менеджери Apple.

4. Надати пошуку штучний інтелект

За словами Пейджа, важливе завдання полягає в тому, щоб навчити пошукову систему розуміти речення типу “Яка висота Ейфелевої вежі і коли вона була побудована”. Якщо слово “вона” буде віднесено до “Ейфелева вежа”, а не повисне безглуздим займенником, сповільнюючи пошук, значить можна буде перейти до розробки систем на основі реального діалогу, а не одноразових односкладових команд. Можливо, для людини це звучить просто, але Ларрі Пейдж вважає величезним технологічним проривом здатність машин сприймати довгі пошукові запити в рамках реального діалогу з користувачем. Google нібито вже підійшла до вирішення цього завдання.

MUST READ:  Потенційний конкурент Google починає розправляти «крила»

5. Затягнути в мережу 5 млрд. чоловік

Незважаючи на стрімкий розвиток інтернету, лише 2 млрд. людей у всьому світі використовують всесвітню мережу. Ларрі Пейдж називає трагедією ситуацію, коли дві третини людей не можуть отримати доступ до того величезного обсягу інформації, який розміщений в інтернеті. Google — це компанія, яка отримує $ 60 млрд. на рік, але для того щоб забезпечити доступом до мережі 5 млрд. чоловік, знадобляться інвестиції та партнерські угоди з новими гравцями, які й самі зможуть генерувати мільярдні прибутки. Google буде намагатися за всяку ціну вийти на ринки країн, що розвиваються, де інтернет поки що не став масовим.

За матеріалами “Вести Экономика”