З’ясувалося, що є така цікава книга «Gonzo Marketing: Winning Through Worst Practices». Так, саме про “божевільний” маркетинг. Автор – Кристофер Лок (Christopher Locke).
Вперше термін “gonzo-маркетинг” згадувався ще на конференції Web Advertising-98:
“Скільки природності передають корпорації у своїх текстах? Яку зацікавленість вони викликають? Більшість з них просто лякають інтернет-аудиторію. Намагаючись перенести принципи телебачення, вони пропонують підсолоджений ваніллю контент, щоб раптом нікого не образити.”
…
“Гра з ризиком являє собою нову і сильну форму позиціонування. Це не оберт мови і не фальшивка. І це те, що дійсно лякає безліч компаній: отримавши місце під сонцем, вони часто позиціонують себе як «мудрість промисловості», що просто огидно. Gonzo-маркетинг про те, як стати частиною історії.”
…
“Організації, які розуміють, що вони роблять, і досить безстрашні, щоб розвивати свої перспективи в інтернеті, можуть отримати лояльність клієнтів, про яку вони навіть не мріяли. Але корпорації ще не можуть нормально спілкуватися, тому що вони цього ще не зрозуміли. Почуття, думки, зобов’язання, людяність – якості, що високо цінують в інтернеті, просто відсутня у більшості комерційних сайтів. Аудиторія прислухається до голосу свого серця. Компанії, що цього не розуміють, залишаються на задвірках комерційного інтернету.”
Сам же Лок говорить про gonzo-маркетинг не інакше, як:
“Це не ряд вивертів, що використовуються проти споживачів. Це набір інструментів, щоб досягти розмаїтості.”
Теперішня мода на блоги, думаю, деяка компенсація довгого і “успішного” ігнорування відвідувачів корпоративних сайтів. Бути ближче до народу – для деяких компаній це майже ненормально, чим не gonzo-маркетинг?