Організація не стане здоровою завдяки лінійному однаковому способу дій. Так само як побудова міцного шлюбу або сім’ї, це важкий процес, що включає в себе кілька дій одночасно, і для збереження ефекту вони повинні підтримуватися постійно і послідовно. Однак цей процес може бути полегшений чотирма простими способами, — запевняє Патрік Ленсіоні (Patrick Lencioni), автор книги “Перевага. У чому сила корпоративної культури” (The Advantage: Why Organizational Health Trumps Everything Else In Business).
Крок 1: Створити згуртовану команду керівників
Організація просто не може бути здоровою, якщо люди, найняті для роботи, психологічно не згуртувалися навколо п’яти фундаментальних принципів. В організації будь-якого виду, від корпорації до департаменту, від малого підприємства до церкви чи школи, порушення функцій або відсутність згуртованості керівництва неминуче призводить до браку здоров’я.
Крок 2: Набути ясність
Додатково до психологічної згуртованості команда керівників здорової організації повинна дотримуватися схожих відповідей на шість простих ключових питань. За цими основними темами суперечок між керівниками бути не повинно.
Крок 3: Поширити ясність
Коли команда керівників психологічно згуртувалася і знайшла ясність відповідей на ключові питання, вона повинна довести ці відповіді до співробітників — чітко, неодноразово, з ентузіазмом, неодноразово (це не помилка). Не буває надто багато розмов, якщо вони призводять до поширення ясності.
Крок 4: Посилити ясність
І останнє: щоб організація могла бути здоровою довгий час, керівники повинні знайти кілька критичних, небюрократичних способів посилити ясність по кожному процесу, в який включені люди. Кожен корпоративний принцип, кожна програма, кожен вид діяльності існує, щоб нагадувати співробітникам: здоров’я понад усе.
Ця модель безвідмовна? Достатньою мірою. Коли керівники згуртувалися, коли вони однозначно дотримуються загальних напрямів з кількох критичних питань, коли вони обговорюють рішення знову і знову, і коли запускають ефективні процеси в потрібному напрямку для посилення прийнятих рішень — тоді створюється середовище, в якому успіх майже неминучий. Повірте.
Звичайно, якщо керівники зроблять катастрофічну, просто тупу помилку в стратегії, фінансах або маркетингу, вони можуть потопити організацію. Але співробітники здорової організації рідко роблять такого роду помилки. Це відбувається завдяки згуртованості команди: групове мислення попереджає керівників, вони вчаться на помилках і повідомляють кожному члену команди про будь-яку потенційну проблему до того, як вона вийде з-під контролю. І це дозволяє зробити висновок, що перший крок з чотирьох необхідних — створення згуртованої команди керівників.