4 обов’язкових кроки при створенні здорової організації

Організація не стане здоровою завдяки лінійному однаковому способу дій. Так само як побудова міцного шлюбу або сім’ї, це важкий процес, що включає в себе кілька дій одночасно, і для збереження ефекту вони повинні підтримуватися постійно і послідовно. Однак цей процес може бути полегшений чотирма простими способами, — запевняє Патрік Ленсіоні (Patrick Lencioni), автор книги “Перевага. У чому сила корпоративної культури” (The Advantage: Why Organizational Health Trumps Everything Else In Business).

Крок 1: Створити згуртовану команду керівників

Організація просто не може бути здоровою, якщо люди, найняті для роботи, психологічно не згуртувалися навколо п’яти фундаментальних принципів. В організації будь-якого виду, від корпорації до департаменту, від малого підприємства до церкви чи школи, порушення функцій або відсутність згуртованості керівництва неминуче призводить до браку здоров’я.

Крок 2: Набути ясність

Додатково до психологічної згуртованості команда керівників здорової організації повинна дотримуватися схожих відповідей на шість простих ключових питань. За цими основними темами суперечок між керівниками бути не повинно.

MUST READ:  Що таке лімінальне, або «порогове», мислення

Крок 3: Поширити ясність

Коли команда керівників психологічно згуртувалася і знайшла ясність відповідей на ключові питання, вона повинна довести ці відповіді до співробітників — чітко, неодноразово, з ентузіазмом, неодноразово (це не помилка). Не буває надто багато розмов, якщо вони призводять до поширення ясності.

Крок 4: Посилити ясність

І останнє: щоб організація могла бути здоровою довгий час, керівники повинні знайти кілька критичних, небюрократичних способів посилити ясність по кожному процесу, в який включені люди. Кожен корпоративний принцип, кожна програма, кожен вид діяльності існує, щоб нагадувати співробітникам: здоров’я понад усе.

Ця модель безвідмовна? Достатньою мірою. Коли керівники згуртувалися, коли вони однозначно дотримуються загальних напрямів з кількох критичних питань, коли вони обговорюють рішення знову і знову, і коли запускають ефективні процеси в потрібному напрямку для посилення прийнятих рішень — тоді створюється середовище, в якому успіх майже неминучий. Повірте.

Звичайно, якщо керівники зроблять катастрофічну, просто тупу помилку в стратегії, фінансах або маркетингу, вони можуть потопити організацію. Але співробітники здорової організації рідко роблять такого роду помилки. Це відбувається завдяки згуртованості команди: групове мислення попереджає керівників, вони вчаться на помилках і повідомляють кожному члену команди про будь-яку потенційну проблему до того, як вона вийде з-під контролю. І це дозволяє зробити висновок, що перший крок з чотирьох необхідних — створення згуртованої команди керівників.