Що таке триангулярне мислення

Що таке триангулярне мисленняОпора виключно на підхід поступових покращень веде до появи «стандартних» продуктів, «безпечних» стратегій і означає позицію «ми не гірші за інших» — що, швидше за все, призведе до провалу в сучасному динамічному середовищі, — пише Джон О’Кіфф (John O’Keeffe) у своїй книзі “Нешаблонне мислення. Перевірена методика досягнення амбітних цілей” (Business Beyond the Box: Applying Your Mind for Breakthrough Results), розповідаючи про так зване триангулярне мислення.

Для розуміння принципу триангулярної системи мислення, що дозволяє досягати якісного прориву, можна використовувати дуже просту аналогію. Припустимо, ви стрибун у висоту, і ви запитуєте себе: «На якій висоті я подолав планку в минулий раз?» Грунтуючись на цій інформації, ви трохи піднімете планку. Потім спробуєте взяти щойно встановлену нову висоту. Домігшись успіху, ви будете задоволені собою, бо стрибнули вище, ніж раніше. Поступові покращення дозволять вам взяти трохи більшу висоту. Але в підсумку ви застрягнете на якийсь висоті, тому що межі підходу поступових покращень не дозволять вам піднятися вище.

MUST READ:  Шість сил, що впливають на бізнес

А тепер спробуйте поставити планку в два рази вище. Що робити в цьому випадку? По-перше, ставлячи перед собою цілі, що припускають якісні зміни, мозок миттєво — за частки секунди — відмовляється від підходу поступових покращень. Ви відразу розумієте, що ніколи не візьмете цю висоту, якщо будете дотримуватися послідовного підходу до стрибків, і мозок перемикається на нову область. По-друге, для пошуку рішення мозок прокручує наявну інформацію про способи, що дозволяють взяти цю висоту.

Багато хто швидко приходять до ідеї стрибка з жердиною. Пошук рішення дає результат і в частині додаткових коштів, наприклад трампліна або сходів. По-третє, мозок звертається до деяких основоположних принципів і починає придумувати нові способи подолання незвично великої висоти: це кросівки на пружинах, крила, ранець із реактивним двигуном, вертоліт, пила, щоб підпиляти стійки і опустити планку до прийнятного рівня.

Тепер уявіть собі, що ви відповідаєте за збут марки товару, на яку припадає 10% ринку, і при цьому планується суттєве покращення його якості. З одного боку, якщо ви налаштовані на те, що підвищення якості збільшить частку ринку до 12%, то почнете пропонувати ідеї, які приведуть саме до такого результату. Ваші маркетингові плани будуть більш амбіційними попередніх, але між ними не буде ніяких істотних відмінностей. Можливо, ви дійсно досягнете підвищення частки на ринку до 11%, навіть 12%. І навпаки, якщо ви уявите собі, що поліпшення якості товару приведе до подвоєння частки ринку, з 10 до 20%, то виробите зовсім інший план дій. Практичні кроки, які планує компанія, характер знань, до яких вона прагне, тип мислення, який використовує, безпосередньо залежать від масштабності мети, сформованої у свідомості співробітників.

MUST READ:  Ефект страуса

Бізнес-цитатник — найкращі ідеї з бізнес-книжок.