В ідеалі кожен хоче працювати з приємними і поступливими співробітниками, але обов’язково доводиться стикатися і з тими, хто вам просто не подобається. Якщо це цінні працівники, то вам доведеться скорегувати свій управлінський підхід заради власного душевного спокою та ефективності команди. Річард Фелоні (Richard Feloni), автор видання Business Insider, наводить вісім порад, що допоможуть налагодити більш продуктивні відносини навіть із людьми, які вас безмірно дратують.
1. Прийміть як факт, що ви не зобов’язані бути другом для усіх своїх колег
Між бізнесом і особистим життям є грань, і деколи корисно позначити емоційну дистанцію між вами і вашими підлеглими. Як каже професор Стенфордського університету, автор бізнес-бестселера “Хороший бос, поганий бос” (Good Boss, Bad Boss) Роберт Саттон (Robert Sutton), з точки зору продуктивності, коли вам занадто подобаються підлеглі — це серйозніша проблема, ніж коли вони вам зовсім не подобаються. Деяка напруга навіть допоможе вашій команді осмислити, як вона повинна функціонувати насправді.
2. Розберіться, чим вони вас дратують
Колеги дратують своїм стилем спілкування? Своєю агресивністю або, навпаки, млявістю? Тільки-но ви зрозумієте, що саме в них вас зачіпає, ви зможете сформулювати, як правильно ними управляти. Важливо пам’ятати, що не можна поміняти характер співробітника, але можна поміняти свій підхід до нього.
3. Спілкуйтеся з ними в позитивному ключі
Співробітники хочуть подобатися начальству. Підтримуйте професійні, привітні відносини навіть із колегами, котрі вас найбільше дратують. Це допоможе зосередитися на робочих завданнях і уникнути зайвих конфліктів.
4. Думайте про те, чим ці люди корисні для команди
Якщо ви вже зрозуміли, що співробітник доволі талановитий, і що його варто зберегти в компанії, зосередьтеся на тому, що робить його цінним працівником, а не на тому, як він вас дратує. Якщо його примхи вступають у конфлікт з його робочими завданнями, то подумайте, в якій якості він виступить краще. Приміром, люди, які завжди намагаються довести свої справи до досконалості, цілком можуть впоратися з додатковими завданнями.
5. Емоції не повинні підривати ваше лідерство
Неприємна поведінка співробітника не повинна впливати на те, як ви до нього ставитеся або оцінюєте його роботу. Щоб подивитися на нього більш об’єктивно, спробуйте зрозуміти, чому людина поводиться саме так, — радить експерт Віктор Ліпман (Victor Lipman).
6. Говоріть відверто
Обтяжливі звички і риси співробітника можна терпіти лише до певного часу. Не потрібно доводити до того, що він почне вами зневажати, — вважає колумніст Fast Track Аніта Бруссезе (Anita Bruzzese). Якщо нахабна поведінка працівника або його схильність скаржитися на завдання начальства підриває командний дух, повідомте йому це. Поясніть, у чому конкретно є проблема, і запропонуйте альтернативні варіанти.
7. Попрацюйте з ними пліч-о-пліч
Дослідження показують, що спільна робота над складними проектами може виробити у співробітників симпатію один до одного, — говорить Роберт Саттон. Якщо дати проблемному співробітнику шанс проявити себе у справі, то у вас буде менше приводів дратуватися його поведінкою на роботі, навіть якщо ви і не візьмете його у вихідні з собою на пікнік.
8. Спостерігайте за тим, як ставляться до них інші співробітники
Уважно подивіться, як інші працівники спілкуються з людиною, яка вас дратує. Може виявитися, що напруженість виникає через ваш власний стиль спілкування. Тоді можна його підправити.