Бути видатним лідером складно. Щоправда, іноді це досить просто — для цього достатньо не говорити нісенітниці, — вважає Лес Маккеон (Les McKeown), президент і генеральний директор компанії Predictable Success, дописувач видання Inc. та автор кількох бізнес-книг.
«Мені сюрпризи не потрібні»
Лідер, приголомшений якоюсь подією, яку він не міг передбачити, від обурення обіцяє собі, що ніколи більше не буде захоплений зненацька. Спочатку для цього він працює старанніше, довше, збираючи інформацію як перед судним днем, котрому тільки вони можуть запобігти. А потім… бац! Трапляється щось непередбачуване, і лідер знову падає в бруд обличчям.
Якщо часто повторювати співробітникам — «тільки без сюрпризів» чи поганих новин, — то вони перестануть вас і дивувати, і засмучувати. Але це не означає, що сюрпризів чи поганих новин насправді немає, просто співробітники приховують їх від вас. Це, в свою чергу, означає, що у вас з’явилася бомба уповільненої дії, яка рано чи пізно обов’язково вибухне прямо у вас перед носом.
Якщо ви хочете, щоб все було передбачуваним і послідовним, не намагайтеся відхреститися від сюрпризів чи поганих новин. Скажіть людям: «Як тільки-но побачите перший сигнал сюрпризу або поганої новини, приносьте його сюди». Таким чином, ви отримаєте шанс контролювати ситуацію.
«Якби ви були твариною, то якою?»
Або «Яка книга вплинула на вас в дитинстві?», або «Який ваш улюблений колір?» — Не задавайте будь-яке з питань, яке, на вашу думку, дає більш глибоке розуміння людини, розглянутого вами в якості кандидата на роботу у своїй компанії. Все це безглузді псевдопсихологічні штуки, що не дають розуміння того, чи здатний кандидат робити роботу, для якої ви його наймаєте. Якщо вам все ж таки треба поставити одне з цих безглуздих запитань для заспокоєння власної совісті, то задавайте. Але не забувайте, що насправді має відбуватися на ефективній співбесіді.
«Не приймайте це на свій рахунок»
Уявіть, що ви даєте своїм співробітникам дозвіл цілий тиждень висловлювати вам все, що вони думають про вас, ваші вчинки і рішення прямо в обличчя, не стримуючи себе у виразах, але кожен раз починаючи зі слів: «Не приймайте це на свій рахунок».
Якщо ви вважаєте, що робота з людьми не сприймається всіма особисто, тоді, можливо, вам краще подумати про кар’єру пасічника? Бджоли дійсно нічого не приймають на свій рахунок.
За матеріалами “Комп&ньоН”