Сім проблем серійних підприємців

Сім проблем серійних підприємцівБільшість венчурних інвесторів хочуть мати справу з перевіреною командою, перевіреною технологією і перевіреною бізнес-моделлю. Згідно однієї популярної теорії, ставку варто робити саме на «серійних» підприємців, які отримали чималі гроші від свого успішного проекту, але при цьому дуже молодих і доволі невгамовних. Однак це не підтверджується досвідом людей, котрі створили такі компанії, що вразили світ, як Hewlett Packard, Apple, eBay, Microsoft, Google, Yahoo! і YouTube.

Гай Кавасаки (Guy Kawasaki), автор книги “Правила Кавасакі. Жорсткий посібник для тих, хто хоче залишити конкурентів позаду” (Reality Check: The Irreverent Guide to Outsmarting, Outmanaging, and Outmarketing Your Competition), вважає, що серійні підприємці запрограмовані на невдачу в своїх наступних спробах з кількох нижченаведених причин.

1. Серійні підприємці прагнуть довести, що їх перший успіх не був випадковим

Замість того, щоб почати з технології («хіба це не круто?») або клієнтів («повинен бути спосіб краще»), вони керуються іншим: «Я доведу, що талановитий». Це досить безглуздий привід почати новий бізнес, особливо порівняно з бажанням вирішувати проблеми інших людей або змінювати світ.

2. Серійні підприємці не бачать різниці між причинно наслідковим зв’язком і збігом

Причиною колишнього успіху може бути звичайна удача, однак це розуміють вкрай мало людей. А ще менше людей готові це визнати. Тим самим вони стають надто зарозумілими без достатніх до того підстав, а зарозумілість — поганий супутник підприємця.

MUST READ:  Підприємництво у... в'язниці

3. Серійні підприємці раз за разом вдаються до одних і тих же методів

Чи можна звинувачувати їх у цьому, якщо одного разу ці методи привели до успіхів? Приміром, якщо вони створили відмінний комп’ютер, то постараються зробити такий же комп’ютер ще раз. Якщо при першій спробі працювали з дилерами, то знову будуть використовувати дилерів. Якщо спочатку безкоштовно роздавали цікавий для аудиторії контент, а потім продавали компанію іншій великій і багатій компанії, то захочуть повторити те ж саме.

4. Серійні підприємці працюють з одними і тими ж людьми

Чи можна дорікати їх у тому, що вони запрошують на роботу людей, з якими вже одного разу досягли успіху? Зрештою, вони довели свою успішність! Однак для того, щоб снаряд вдруге впав у ту ж воронку, вам потрібні люди, які не знають меж своєї некомпетентності: саме вони допоможуть розширити межі можливого і застосувати нові методи для роботи на нових ринках. Невігластво — це не лише джерело блаженства (як казав поет-сентименталіст Томас Грей). Це ще й джерело нових можливостей.

5. Серійні підприємці не працюють (або не можуть працювати) так само завзято, як у минулому

Якщо у вас є діти, будинок площею 500 квадратних метрів, другий будинок у Монтані і автомобіль марки, назва якої закінчується на “i”, ваше ставлення до життя і пріоритети змінюються. Це природно. Якщо ставлення до життя не змінюється, це означає, що люди не ростуть. Однак робота заради виживання — це зовсім не те ж саме, що робота заради задоволення. Звичайно, ці люди можуть стверджувати, що настільки ж охочі до роботи, як і раніше, проте раніше це було настільки очевидно, що не вимагало підтверджень з їхнього боку.

MUST READ:  Купіть собі трішечки Google

6. Серійні підприємці не отримують достатньої кількості ударів від життя

Життя благоволить до серійних підприємців: вони відкривають ногою будь-які двері, гучно заявляють про те, що їх колишня компанія була продана за шалені гроші, а тепер вони починають новий проект. Хто буде вишукувати діри в їх стратегії? Вони вже «довели свою спроможність». І це жахливо, тому що ніхто не візьме на себе в цих ситуаціях роль «адвоката диявола».

7. Серійні підприємці у своїх нових компаніях беруть на себе нові ролі

Приміром, у першій компанії людина могла бути інженером, а згодом — віце-президентом з питань інжинірингу. У своїй наступній компанії ця людина вже стає CEO і засновником. Однак якщо вам вдається добре проектувати чіпи, це зовсім не означає, що ви будете таким же успішним CEO. У результаті справа може закінчитися тим, що ви перестанете займатися тим, що у вас виходить, і займетеся речами, в яких нічого не розумієте.

Бізнес-цитатник — найкращі ідеї з бізнес-книжок.