Співробітники завжди обговорюють керівників. Коли це відбувається, переконайтеся, що вони не використовують деякі визначення, описуючи вас. Джефф Хейден (Jeff Haden), бізнес-експерт та відомий автор, на сторінках видання Inc. пропонує десять подібних визначень.
«Цинічний»
Циніки не вірять в добро. Вони не вірять у те, що люди здатні долати перешкоди, рости, досягати цілей. І вони не вірять у нові ідеї, бо не вірять у людей (в тому числі в себе). Будьте скептиком, а не циніком. Скептики оцінюють інформацію, вони хочуть, щоб їх переконали, аналізують і роблять власні висновки. Коли вас вважають скептиком, розумні люди будуть приходити до вас за допомогою, щоб заповнити прогалини у своїх ідеях. Коли вас вважають циніком, вони будуть бігти від вас, як від чуми.
«Контролюючий»
Так, ви головний. І все ж, коли потрібно прийняти рішення, найбільш підходяща для цього людина зазвичай не ви, а співробітник, який краще за всіх знає проблему. Найкращий спосіб проявити рішучість лідера, це вирішити, хто найкраще підходить для того, щоб прийняти рішення або очолити проект. Багатьом подобається керувати, тому що їм подобається «замовляти музику». Великі ж лідери не вважають контроль нагородою, тому їх можна віднести до людей, які допомагають.
«Одержимий»
Є велика різниця між людиною одержимою і старанною — вона в мотивації. Обидві хочуть, щоб все було зроблено правильно. Лише старанна людина хоче, щоб все було зроблено так, як вирішила компанія, а одержима — щоб все було зроблено так, як вирішила вона. Будьте старанними. Для цього переконайтеся в тому, що ваша увага сфокусована на процесах, важливих для компанії, а не тільки для вас.
«Корисливий»
Великі люди ставлять на перше місце не себе, а інших, і як результат — отримують свою винагороду. Якщо вас вважають корисливим, то це ознака того, що створити дух співробітництва, командної роботи вам не вдасться, так само як не вдасться зробити кар’єру в бізнесі. Старанно працюйте, щоб завоювати репутацію слуги. Тоді ви не лише досягнете успіху як професіонал, а й завоюєте багато друзів.
«Критичний»
Дуже заманливо перетворити кожен момент в повчальний урок або повчання для своїх підлеглих. Набагато складніше дозволити людям вчитися на власних помилках хоча б тому, що такі уроки ми пам’ятаємо найкраще. Тому відкладіть у сторону молоток судді і шукайте спосіб допомогти своїм співробітникам розвиватися і рости. Нехай вас вважають підтримкою, а не джерелом критики. Єдиний, до кого ви повинні ставитися критично, — це ви самі.
«Ситуативний»
Рішення, що має сенс сьогодні, повинно мати його завтра, і якщо воно більше не має сенсу, то причини необхідно пояснити співробітникам. Якщо вас вважають ситуативним, то це означає: люди знають, що у вас сім п’ятниць не тижні, а також їм відомо, що в більшості випадків найважливішими для вас є власні справи.
«Зухвалий»
Зухвалі люди знають, що вони класні, і вони хочуть, щоб всі теж так думали. Вони поводяться голосно і завжди привертають увагу, тоді як впевнені люди зазвичай спокійні і не люблять бути в світлі прожекторів, тому що у них немає потреби у зовнішній оцінці. Зухвалі люди говорять іншим те, що думають або відчувають, впевнені — цікавляться тим, що думають і відчувають інші. Зухвалість дратує і відштовхує. Впевнена людина допомагає всім навколо відчувати себе більш впевнено, тому що справжня впевненість заразлива. Зухвалість також заразлива, але зі знаком «мінус».
«Невпевнений»
Обережність — це чеснота, але там, де йдеться про лідерство, обережність треба тримати при собі. Якщо лідер занадто часто демонструє страх, невпевненість, сумнів, його команда теж стане невпевненою. Свою невпевненість лідер може перетворити на перевагу для команди. Переживання і турботи лідера — це привід просити поради у команди, залучити всіх у вирішення проблеми. Поясніть свою невпевненість команді і запитайте про їхні думки, тоді ваша невпевненість буде сприйматися як природна частина процесу прийняття рішення.
«Симпатик»
Симпатія — це добре, але емпатія — набагато краще. Якщо ви симпатизуєте, то можете зрозуміти біль іншого, але коли ви проявляєте емпатію, то можете відчувати біль іншого — і це означає, що ви можете допомогти її полегшити. Недостатньо бути жилеткою, в яку може поплакатися співробітник. Допомагайте. Різниця між симпатією і емпатією може бути непомітною, але різниця у вашому ставленні до людей буде очевидною.
«Той, хто не прощає»
Навіть найкращі співробітники все одно час від часу помиляються. Великі продавці інколи терплять невдачі. Ключові партнери — порушують свої обіцянки. Навіть ви будете припускатися помилок. Тому очікуйте кращого і нагороджуйте за краще. І не бійтеся прощати.
За матеріалами Companion