“Як людина, котру частіше визнавали ідіотом, ніж новатором, я знаю, що значить висловити ідею, яка випереджає час, або представити її тому, хто просто не в темі. Але ідеї рухають прогресом. Вони приходять задовго до того, як ви зможете продемонструвати клієнту, на чому тут, власне, можна заробити. Я повірила в те, що просувати ідеї — мій обов’язок”, — пише Бет Комсток (Beth Comstock), директор з маркетингу General Electric, на сторінках LinkedIn.
Вона ділиться кількома корисними порадами щодо того, як працювати з ідеями.
Подбайте про перші паростки. Все починається із задуму, з уявлення, з того, що ви навіть не можете сформулювати. Геніальна думка може відвідати вас на прогулянці (мій улюблений генератор ідей) або коли ви їдете в поїзді. Вона також може з’явитися після роздумів над чиїмись словами. Ідея рідко з’являється в результаті обов’язкового командного мозкового штурму. Обмізкуйте її, вдихніть у неї життя, дозвольте їй розвиватися. Проігноруйте її і подивіться, чи повернеться вона до вас знову.
Випробуйте ідею на міцність. Запитайте себе, чи вірите ви в цю ідею, чи готові ви здатися божевільним, говорячи про неї іншим? Оцініть критичним поглядом, наскільки пристрасно вас захопила думка про її втілення — з вашою допомогою або без неї? Потім зробіть домашню роботу, переконайтеся, що ідея вирішує гостру проблему. Нарешті, попросіть інших допомогти вам вдосконалити її — і ніколи не питайте, чи є вона хорошою.
Вмійте про неї розповісти. Ви ніколи не продасте свою ідею, якщо не зможете її представити. Це найчастіша причина, чому все закінчується провалом. Я бачила багатьох підприємців і виконавчих директорів творчих служб, які зазнавали невдачі, тому що не могли запропонувати свою візію і продати ідею. Я вважаю, що якщо ви здатні розповісти захоплюючу історію, ви зможете полонити серця і заволодіти умами; це згодом дозволить вам створити продуманий бізнес-план.
Застосуйте ідею на практиці. «Цінність хорошої ідеї — в її використанні», — казав Томас Едісон. Якщо ви вирішили продати ідею, ви повинні втілити її в реальному житті. Висловлюючись мовою підприємців, необхідно створити продукт з мінімальними функціональними можливостями. Потім запитайте себе, чи можна його масштабувати.
Не здавайтеся. Я чую «ні» частіше, ніж «так», і я не раз спостерігала, як люди, отримавши негативну оцінку, відмовляються від ідеї. Ви вірите в свою ідею? Тоді продовжуйте йти далі. Знайдіть людей, які повірять у цю ідею і допоможуть втілити її в життя. Іноді справа в неправильному виборі моменту. Компанія ухвалила помилкове рішення. Керівник був неправий. Тримайтеся. Я нещодавно «продала» ідею, яку виношувала і підносила протягом шести років!
Ілюстрація: Shutterstock