Чому божевільні ідеї працюють, а хороші – ні

Хочете знати страшний секрет про бізнес-стратегії? Будь-яка стратегія, яку ви виконаєте, спрацює, – запевняє відомий маркетолог, підприємець і автор Ден Вальдшмідт (Dan Waldschmidt) .

Будемо відверті, сьогодні в бізнесі дуже багато всіляких гуру, експертів і консультантів, які розповідають вам, що якщо ви слідуватимете їхній чарівній програмі з 7-ми етапів, ви досягнете запаморочливого, фантастичного успіху. Це щось на кшталт – «Я правий, а всі інші помиляються». І в підсумку слухачі часто заплутуються, впадають у параліч і не роблять взагалі нічого.

Але насправді працює майже будь-яка стратегія. Навіть божевільна, абсурдна стратегія, яку ви вважаєте просто смішною.

Ден Вальдшмідт пропонує згадати всі ті «божевільні» ідеї, з яких виросли мільярдні історії успіху:

  • Zappos спростував ідею, що коли ви надто сильно допомагаєте клієнтам, це стає жахливо невигідно. Вони менш ніж за 10 років побудували компанію вартістю в $ 1 млрд., забезпечуючи просто шалений сервіс.
  • Craigslist спростував ідею, що веб-технології повинні виглядати модно. Без будь-якої реклами, привабливого для користувача інтерфейсу і маючи в розпорядженні всього лише кілька співробітників, вони заробили сотні мільйонів доларів, забезпечуючи найпростіші, але дійсно потрібні для користувачів функції.
  • Nike спростував ідею, що спортивне обладнання – це тільки для справжніх спортсменів. За допомогою знаменитостей і чемпіонів вони побудували бренд, якому надзвичайно прихильні атлети будь-якого рівня розвитку.
  • Ford Motors спростував ідею, що для того, аби залишатися конкурентоспроможними в автомобільній галузі, потрібна державна підтримка. За два роки компанія стала продавати більше на $ 18,4 млрд. за рахунок того, що скоротила непотрібні зусилля і зосередила свої витрати в потрібних напрямках.
  • Walmart спростував ідею, що покупців не можна заманити нижчими цінами. Вона представила товари з радикальними знижками і швидко почала генерувати трильйони доларів доходу в своїх 9000 магазинах по всьому світу.
  • Netflix спростував ідею, що клієнти хочуть брати напрокат лише нові фільми і лише в магазині на сусідній вулиці. Компанія створила багатомільярдну індустрію, здаючи напрокат в основному старі фільми для перегляду на ноутбуках і телевізійних приставках.
  • Amazon спростував ідею, що книги потрібно читати тільки в паперовому вигляді – і що книгарня не може одночасно продавати і продукти, і електроніку. Компанія продає в онлайні більше книг, ніж всі інші онлайн-рітейлери разом узяті, і заробляє десятки мільярдів на продажі інших товарів.
  • YouTube спростував ідею, що відео – це продукт тільки для телеекранів. Компанія навчила людей ділитися з друзями своїми враженнями і менше ніж за рік продала свою платформу за майже $ 2 млрд. І досі залишається одним із найпопулярніших сайтів всіх часів.
  • ING Direct спростував ідею, що клієнтам банків потрібні банкомати та банківські відділення. Вони зробили онлайн-банкінг привабливим і радикально змінили підхід до заощаджень, побудувавши бізнес на мільярди.
  • Dell Computers спростував ідею, що люди хочуть купувати електроніку тільки в роздрібних магазинах. Компанія усунула посередників і стала найбільшим виробником персональних комп’ютерів, а також створила один із найбільших споживчих роздрібних сайтів.
  • IKEA спростувала ідею, що меблі, котрі збираються власними руками, не можуть бути одночасно і стильними, і недорогими. Сьогодні компанія продає 12 тис. товарів, у ній працюють 127 тис. чоловік, і вона допомагає 450 млн. покупців знайти підходящі меблі для свого будинку.
MUST READ:  Schlitz: «геніальна» стратегія боротьби проти конкурента

Всі ці стратегії спрацювали. І всі спрацювали дуже добре. А все тому, що справа не в стратегії. Справа у виконанні. У зусиллях. В увазі до деталей. У відданості принципу робити те, що необхідно, навіть коли це перестало бути модним, кльовим або милим.

Ось чому віддавати більше і робити більше, ставати краще і дисциплінувати себе – головні чинники, від яких залежить, чи спрацює ваша стратегія чи ні.

Божевільні ідеї працюють, коли захоплені своєю справою лідери твердо вирішують робити все, що потрібно, і стільки, скільки буде потрібно, щоб домогтися успіху. А невдахи зупиняються занадто рано.

Ілюстрація: Shutterstock