Щоб ваш споживач був задоволений, слід вирішити його проблему повністю, не витрачаючи даремно його особистий час, надаючи йому саме те, що потрібно, тоді, коли потрібно, і роблячи це там, де він побажає. Саме в цьому полягають принципи ощадливого виробництва, якими охоче діляться Джеймс Вумек (James Womack) і Деніел Джонс (Daniel T. Jones) у своїй новій книзі “Продаж товарів і послуг за методом ощадливого виробництва” (Lean Solutions: How Companies and Customers Can Create Value and Wealth Together).
Ось, власне, ці принципи.
1. Надавайте споживачам ту цінність, яку вони дійсно хочуть отримати. Не піддавайтеся спокусі працювати, орієнтуючись на структуру, активи і знання, які у вас вже є, не переконуйте клієнтів, що вони хочуть тільки те, що вам простіше всього зробити.
2. Визначте потік створення цінності по кожному виду продукції. Це – послідовність дій (процес), необхідних для доведення товару або послуги від ідеї до запуску в серію (через процеси розробки нової продукції) і від замовлення до відвантаження споживачеві (через процес виконання замовлення). Перевірте всі етапи в цих процесах, щоб переконатися, що вони дійсно створюють цінність для споживача. Усуньте етапи, що не створюють цінності.
3. Вибудуйте етапи, що залишилися, так, щоб вони утворили безперервний потік. Усуньте очікування між етапами і запаси, щоб скоротити час розробки нової продукції і час виконання замовлення.
4. Зробіть так, щоб споживачі витягали цінність з компанії. Відмовтеся від методів виштовхування, які використовуються фірмами з тривалим часом виконання замовлення. Ті, котрі намагаються переконати клієнтів, що вони хочуть саме те, що фірма вже розробила або виробила.
5. Нарешті, коли цінність, потік створення цінності, динаміка і витягування вже будуть в наявності, почніть спочатку нескінченний пошук досконалості – щасливого моменту, коли ви зможете створювати чисту цінність з нульовими втратами.
Бізнес-цитатник – найкращі ідеї з бізнес-книжок
Ілюстрація: Shutterstock