У своїй новій статті Роберт Найлз (Robert Niles), редактор Online Journalism Review, перераховує найпопулярніші міфи, які існують серед видавців, не дуже знайомих з Інтернетом. Вони часто говорять, що в Інтернеті неможливо заробити серйозні гроші, тут ніхто не робить оригінальних репортажів, а блогосфера – це безглузда суміш себелюбних індивідів і спаму. А це дуже розповсюджені омани.
На думку Найлза, є тільки дві причини такого песимістичного ставлення до веб-журналістики: або ви не знаєте, про що говорите, і в цьому причина розчарування; або ви знаєте, про що говорите, але боїтеся конкуренції. Нижченаведені поради призначені для представників першої групи, щоб допомогти їм уникнути типових помилок, які робить видавець, починаючи освоювати Інтернет, пише Habrahabr.ru.
1. Працювати заради грошей
В Інтернеті пристрасть важливіше, ніж професіоналізм. Так, розумні, дисципліновані онлайнові видавці заробляють тут гроші – це й не дивно, з огляду на мільярди доларів, які рекламодавці витрачають в Інтернеті. Але даний факт у жодному разі не повинен бути головною причиною для роботи в онлайновій журналістиці. Читач обов’язково відчує, якщо на ньому просто хочуть заробити. Справа в тому, що в Інтернеті можна знайти яскраві, захоплюючі й авторитетні сайти на будь-яку тему, яку тільки можна собі представити.
Досвід показує, що навіть самі професійні медіа уступають свою аудиторію маленьким аматорським нішевим проектам, тому що останні зроблено з душею, а професіонали думають у першу чергу про максимізацію прибутку. Замість цього потрібно постійно міркувати про запуск нових цікавих проектів, нехай навіть не прибуткових.
2. Занадто широка спеціалізація
Роберт Найлз рекомендує вибрати конкретну спеціалізацію для свого проекту. Це може бути як сфера бізнесу, хобі, так і щось, у чому ви добре розбираєтеся. Якість журналістської роботи повинна бути на висоті. Тут теж важливими є професіоналізм, професійна робота із джерелами, отримання автентичних фактів.
Люди заходять на сайти онлайнових газет зовсім не тому, що з комп’ютерного екрана зручніше читати тексти, і не для того, щоб заощадити на покупці газети в кіоску. Ні, їм потрібні авторитетні голоси, які допоможуть упоратися з інформаційним перевантаженням у сучасному житті.
3. Бути нескромним
Бути нескромним — помилка. Інтернет-співтовариства мають більшу компетентність по будь-якому питанню, ніж окремі експерти. Звісно, щоб заробити авторитет в Інтернеті, ви повинні бути експертом, але в той же час потрібно розуміти, що колективне знання ваших читачів перевищує ваше власне знання. Кожен читач має якийсь унікальний досвід. Важливе завдання онлайнової журналістики – витягти це знання назовні (наприклад, ініціювати дискусію в коментарях до статті).
В онлайновій журналістиці інтерв’ю не закінчується в момент публікації статті. Після написання тексту потрібно обов’язково запросити компетентних читачів до доповнення цього тексту. Принаймні, потрібно споконвічно припускати таку можливість.
4. Приймати спам на свій рахунок
Занадто багато видавців різко обмежують інтерактивність свого сайту, як тільки в коментарях або на форумі з’являється перша хвиля спаму. Не потрібно занадто відчутно це сприймати. Дивіться на спам як на звичайну застуду. Віруси постійно присутні в атмосфері, вони можуть заразити вас у будь-який момент, але не варто робити із цього проблему й увесь час про них думати. Це лише дрібна перешкода.
5. Говорити світу про те, що ти робиш…до того, як зробиш це
Ветерани «старих медіа» особливо часто роблять цю помилку. Їх можна зрозуміти. За старих часів для запуску проекту потрібно було заздалегідь разрекламувати його, щоб знайти інвесторів. В Інтернеті зовсім немає необхідності публікувати анонси. До того ж, деяка скритність дає вам певну волю маневру.
6. Викидати гроші на сайт
Економіка видавничого бізнесу в Інтернеті заохочує індивідуальні зусилля. Успішні підприємства зазвичай починаються із творчості однієї людини, а не з інвестицій у розширення штату. Важко знайти також успішний проект, що починався б з великого рекламного бюджету, оголошень в офлайнових ЗМІ і тому подібних речей. На початку розвитку проекту краще втриматися від зайвих витрат.
7. Завищувати статистику відвідуваності
Кожен веб-видавець уважно стежить за відвідуваністю сайту. Але багато починаючих видавців не зовсім розбираються в термінології та не дуже добре розуміють різницю між хітами, показами сторінок і унікальними відвідувачами. Взагалі, статистику сайту краще аналізувати не тільки за логами серверу, але й за допомогою спеціалізованих лічильників, наприклад Google Analytics.
8. Ставити нереальні цілі
Потрібно чітко розуміти переваги Інтернету, максимально використати інтерактивність вебу в журналістській роботі. Потрібний тривалий час, щоб вибудувати міцні відносини зі своїми читачами, при цьому не варто відволікатися на думку про те, що ви розбагатієте, станете знаменитим і отримаєте професійну премію.