Як оцінити перспективність вашої бізнес-ідеї: 10 факторів

Якщо ви роздумуєте про створення нового бізнесу або про розширення вже наявного, вам варто промацати ґрунт, на який зібралися ступати. Джош Кауфман (Josh Kaufman), автор книги «The Personal MBA» (в українському перекладі — «МВА в домашніх умовах»), пропонує доступний метод визначення привабливості потенційного ринку.

Достатньо оцінити один із перелічених нижче факторів за шкалою від 0 до 10, де 0 — повністю непривабливий, а 10 — абсолютно привабливий.

1. Терміновість

Наскільки терміново потрібно споживачеві те, що ви пропонуєте. Прокат старого фільму може й почекати, а ось прем’єра нового — ні, оскільки буває лише один раз.

2. Розміри ринку

Скільки споживачів активно і часто платять за подібне до того, що ви пропонуєте?
Курси з плетіння кошиків під водою відвідують одиниці, а платними медичними послугами користуються мільйони.

3. Цінова стеля

Яка максимальна ціна, яку потенційний покупець готовий заплатити за товар, подібний до вашого?
За пачку льодяників — кілька центів, а за авіаносець — кілька мільйонів доларів.

4. Витрати на залучення покупця

MUST READ:  Інтернет знищує людську культуру?

Наскільки легко залучити споживача? Скільки в середньому доведеться затратити сил і коштів на те, щоб укласти угоду?
Ресторанчики вздовж федеральної автостради майже не витрачаються на те, щоб привабити клієнтів, а фірми, що виконують державний підряд, готові витратити мільйони, щоб роздобути контракт на поставку.

5. Собівартість продукту

Скільки знадобиться сил і коштів на розробку продукту, виробництво і доставку кінцевому споживачеві?
Надсилання файлів через інтернет не коштує майже нічого, тоді як на винахід продукту і будівництво фабрики для його виробництва можуть знадобитися мільйони.

6. Унікальність пропозиції

Наскільки унікальна ваша пропозиція порівняно з аналогічними на ринку і як швидко її можуть скопіювати потенційні конкуренти?
Існує безліч перукарень, а ось компаній, що пропонують приватним особам космічні подорожі, одиниці.

7. Швидкість виходу на ринок

Наскільки швидко ви зможете створити щось на продаж?
Підстригти сусідський газон можна за кілька годин, а щоб відкрити банк, знадобиться кілька років.

8. Обсяг початкових вкладень

Скільки потрібно вкласти в справу, перш ніж ви зможете почати роботу?
Щоб надавати послуги з прибирання будинку, потрібен тільки недорогий набір ганчірок-щіток і побутової хімії, а у сфері золотовидобутку доведеться витратити не один мільйон на купівлю землі та обладнання.

MUST READ:  Чотири основні ролі хорошого менеджера

9. Додаткова пропозиція

Що ще ви зможете продати споживачеві разом зі своїм основним продуктом?
Ті, хто купує бритву, захочуть придбати запасний блок лез і крем для гоління; а той, хто купив літаючу тарілку фрісбі, вже придбав усе, що йому потрібно, і за новою прийде, тільки коли зламається стара.

10. Сталість

Скільки доведеться попрацювати, щоб, створивши початкову пропозицію, функціонувати далі?
Отримання доходу від бізнес-консультування вимагає постійної роботи, а книжку можна написати, видати і забути про неї.

Тепер порахуйте загальну кількість балів. Якщо вийшло менше 50, то, найімовірніше, вам краще відмовитися від задуманого. Якщо 75 і більше, ваша ідея виглядає цілком привабливою — дійте! Якщо ж від 50 до 75 — прибуток ваш задум, звісно, принесе, але для повного успіху доведеться неабияк попотіти — тож вирішуйте, що для вас важливіше.

Ілюстрація: shutterstock.com