Найкоротший у світі маркетинговий план

У своєму блозі Kelly’s Think Tank, автор Kelly Odell ділиться своїми думками про маркетингові плани. Пропозиція нових та дедалі кращих зразків маркетингових планів не має ніяких меж. Пошук у Google за ключовою фразою “marketing plan” видає близько 215 млн. результатів (зараз – 212 млн.). Проте, проблемою більшості зразків є їхня довжина. Середньостатистична форма маркетингового плану виглядає як таблиця, яку слід заповнити даними про конкретну компанію та її бізнес-оточення. Авторові неодноразово доводилося працювати з маркетинговими планами, форма яких займала 30 сторінок. Заповнена ж версія такого маркетингового плану легко може зайняти кілька сотень сторінок (!!!).

Це, звісно не означає, що зміст таких шаблонів поганий. Навпаки – більшість форм мають доволі хороше змістовне наповнення. Проте, більшість із них забувають, що маркетинговий план – це інструмент, мета якого – дати компанії напрямок руху. Це зовсім не список всіх можливих видів діяльності чи демонстрація компетенцій корпоративних маркетологів. Зрештою, маркетинговий план чимось дуже схожий на ресторанне меню. В ньому, звісно, можна вказати і рецепти блюд, і принципи, за якими до меню потрапили саме ці, а не інші страви… Але зазвичай меню передбачає просто перелік наявних у ресторані страв та їх вартість. Без будь-якого звернення до зайвої інформації.

MUST READ:  Железные правила директ-маркетинга

Єдиною метою маркетингового плану повинно бути описання цілей та завдань, а також того, яким чином ці завдання можуть бути досягнуті за конкретний період часу (зазвичай – 1 рік). І хоча маркетологи можуть бути залучені до процесу створення візії – все ж це переважно компетенція керівника або генерального директора компанії.

Автор блогу пропонує свою власну версію шаблону для маркетингового плану, заповнена версія якого, на його переконання, займе не більше, ніж 24 сторінки.

Див.:
Оригінальна версія плану (у форматі MS Word)
Українська версія (у форматі MS Word)