Посібник із саботажу від ЦРУ: як підривають продуктивність у сучасних організаціях

У 1944-му році Управління стратегічних служб (Office of Strategic Services (OSS)) — попередник ЦРУ — розповсюдило секретну брошуру для жителів країн Осі, що співчувають союзникам. «Простий польовий посібник із саботажу» (Simple Sabotage Field Manual), розсекречений у 2008-му році і доступний сьогодні на сайті ЦРУ, містив інструкції про те, як звичайні люди можуть допомогти союзникам послабити їхню країну — скоротити виробництво на заводах, знизити продуктивність в офісах і на транспорті.

«Деякі з цих інструкцій явно застаріли; інші залишаються на диво адекватними, — свідчить передмова на сайті ЦРУ. — Вони нагадують нам про те, як легко підірвати продуктивність і порядок».

Річард Фелоні (Richard Feloni) з колегами з Business Insider вибрали кілька цінних вказівок із цього посібника, що показують, як це — бути жахливим співробітником. Дуже цікаво, що, незважаючи на суху мову і специфіку контексту, те, що пропонується в інструкції, надзвичайно поширене в сучасних організаціях.

MUST READ:  "Кого" або "що" варто скорочувати під час кризи?

Організації та конференції

  • Наполягайте на тому, щоб все робити «по офіційних каналах». Ніколи не допускайте спрощених і прискорених рішень.
  • Виступайте з «промовами». Говоріть якомога частіше і якомога довше. Ілюструйте свої «тези» довгими історіями і розповідями про особисті переживання.
  • За можливістю переправляйте всі питання в комітети і комісії для «подальшого вивчення та обговорення». Спробуйте організувати комітет якомога більшого розміру, не менш п’яти чоловік.
  • Якомога частіше піднімайте недоречні і неадекватні питання.
  • Побільше сперечайтеся про точні формулювання виступів, протоколів, резолюцій.
  • Цитуйте питання, рішення по яких вже прийнято на минулому засіданні, і намагайтеся повернутися до питання про виправданість цих рішень.
  • Виступайте на користь «обережності». Будьте «розумними» і закликайте колег бути «розумнішими», уникайте поспіху, котрий згодом може привести до збентеження або труднощів.

Менеджери

  • Роздаючи робочі завдання, першим ділом обговорюйте найменш важливі справи. І обов’язково доручайте важливі справи неефективним працівникам.
  • Наполягайте на ідеальному виконанні роботи по найменш важливих питаннях; відправляйте все на доопрацювання, якщо виявляються хоча б мінімальні недоліки.
  • Щоб підірвати моральний настрій і виробництво, поводьтеся люб’язно з неефективними співробітниками, незаслужено підвищуйте їх по службі.
  • Влаштуйте конференцію, коли треба виконати якусь важливу справу.
  • Ускладнюйте процедури та умови допуску при видачі вказівок, виписуванні чеків тощо. Зробіть так, щоб на будь-яку дрібницю було потрібне схвалення не одного, а трьох чоловік.
MUST READ:  Три чверті працівників сфери інформаційних технологій ненавидять свою роботу

Співробітники

  • Працюйте повільно.
  • Придумуйте якомога більше можливостей відволіктися від роботи.
  • Виконуйте роботу погано і звинувачуйте в цьому неправильні інструменти, техніку та обладнання. Скаржтеся, що все це заважає вам виконати роботу добре.
  • Ніколи не діліться навичками та досвідом з новими або менш кваліфікованими співробітниками.

Ілюстрація: Shutterstock