Дослідники з бізнес-шкіл Колумбійського і Стенфордського університетів з’ясовували майже вічне питання: які якості роблять людину справжнім лідером. Висновки були зроблені на основі опитування декількох тисяч співробітників американських компаній і опубліковані в Journal of Personality and Social Psychology.
Як виявилося, найбільш важливими сильними якостями бізнес-лідера американці вважають його інтелект, самодисципліну та харизму (шарм, привабливість, чарівність). Найбільш слабкою ланкою визнана впертість – небажання й невміння прислухатися до чужих думок. Цікаво, що саме ця якість керівників найчастіше спадала на думку їхнім підлеглим, пише Washington Profile.
Автори дослідження досить образно прокоментували цей феномен: вони порівняли впертість із сіллю. Якщо солі в блюді занадто багато, то вона “забиває” інші смаки – тобто підлеглі не звертають уваги на інші особистісні характеристики свого начальника. Якщо солі занадто мало, то її відсутність також пригадується в першу чергу. Тому впертість і самовпевненість у керівника повинні бути в міру, щоб підлеглі могли звертати увагу на інші плюси й мінуси характеру свого боса.
Результати “недосолу” і “пересолу” однаково негативні. Лідери, яким бракує самовпевненості, часто не здатні змусити своїх підлеглих виконувати доручені завдання належним чином – у результаті страждає компанія. Надмірно вперті керівники, у свою чергу, знищують довіру між собою та своїми підлеглими. Це призводить до втрати “зворотного зв’язку” і численним помилкам і, як результат, до фінансових втрат фірми.