25 типових причин, що заганяють компанії в глухий кут

Баррі Мольц (Barry Moltz), підприємець і відомий бізнес-консультант, створив унікальну формулу, яка дає змогу вивести бізнес із глухого кута й рушити вперед. У книзі «How To Get Unstuck» Баррі наводить 25 найпоширеніших помилок, які заганяють власників малого бізнесу в болото.

1. Ви ставитеся до бізнесу як до роботи

Ви так відчайдушно прагнете заробити гроші в поточному місяці, що не робите жодних вкладень на майбутнє з метою розвитку бізнесу. Як наслідок, ви занадто швидко погоджуєтеся з будь-яким проханням клієнтів. Компанія давно рухається врозріз із початковою місією, і ви абсолютно не уявляєте, що на вас чекає в майбутньому.

2. Ви вважаєте, що останнє велике грошове надходження триватиме вічно

Фінансовий успіх переконує вас у тому, що ви вивели чарівну формулу і наділені даром царя Мідаса. Ви впевнені, що невдачі вам ніколи більше не загрожують, і починаєте вірити у власні фантазії. При цьому оточуєте себе людьми, які в усьому з вами погоджуються і підтакують, розписуючи ваші достоїнства, що б не відбувалося.

3. Ви вважаєте, що хтось прийде і врятує вас

Ви перебуваєте у відчайдушному пошуку якогось чудодійного засобу. І продовжуєте думати, ніби наступний співробітник або клієнт чарівним чином змінить стан вашого бізнесу. Ви сидите і чекаєте лицаря в блискучих обладунках, який увірветься в місто і все виправить.

4. Ви дозволяєте сьогоднішнім «надзвичайним обставинам» впливати на плани

Кожен день ви починаєте з перевірки Facebook, LinkedIn і Twitter. План на день летить шкереберть вже через 15 хвилин після появи в офісі. Ви схиблені на багатозадачності й постійно відволікаєтеся на людей та імейли. Вам здається, що жонглювання кількома м’ячиками підвищує продуктивність.

5. Ви ніколи не відпочиваєте і не робите перерву в роботі

Ви боїтеся відстати або втратити можливість. Дозволяєте технологіям вторгатися в усі сфери життя. Оцінюєте успіх за ступенем зайнятості, а не за рівнем продуктивності.

6. Ви ризикуєте по-крупному замість того, щоб діяти обдумано

Вам здається, ніби успіх пов’язаний з гігантським ризиком, тому марно витрачаєте ресурси, стрімголов кидаєтеся у воду, не спромігшись спершу перевірити дно. Ви робите дії, що лестять вашому его, але не приносять користі бізнесу.

7. Невдача для вас – єдина альтернатива успіху

Ви боїтеся зазнати невдачі, тому не знаєте, коли варто зупинитися або визнати поразку. Ви перестаєте ризикувати. І в результаті продовжуєте йти, незважаючи на катастрофічно низькі шанси на успіх.

8. Ваші клієнти не можуть вас знайти

Ви рекламуєте себе там, де клієнти, налаштовані на купівлю, не можуть вас знайти. Ваш бізнес ніколи не опиняється в числі розглянутих варіантів і тому ніколи не отримує шансу бути обраним.

MUST READ:  Модель щастя Дена Бейкера

9. Страх відмови заважає вам продавати

Ви боїтеся слова «ні», оскільки вважаєте, що, відкидаючи ваш продукт або послугу, клієнти відкидають особисто вас. Це заважає вам приділяти належний час продажу і маркетингу.

10. Ви продовжуєте звертатися до людей, які не реагують на ваші звернення

Ви невтомно телефонуєте або надсилаєте імейли великим потенційним клієнтам, які ніколи не відповідають, сподіваючись, що вони все ж таки виявлять до вас хоч якийсь інтерес, якщо постійно до них чіплятися. Через це ви позбавляєте себе можливості спілкуватися з іншими потенційними покупцями, яких міг би привабити ваш продукт.

11. Ви відмовляєтеся від маркетингу, щойно підвищується прибуток

Так і є, ви займаєтеся маркетингом тільки за відсутності прибутку, але варто вам роздобути чергових клієнтів, і потреба в маркетингу відпадає. Це пояснює млявий продаж.

12. Ви завжди рекламуєте тільки властивості продукту

Ваш продукт за всіма параметрами перевершує продукти конкурентів, але ви обмежуєтеся рекламою його якостей, а не переваг. За допомогою інтернету потенційні покупці й самі в змозі ознайомитися з його властивостями. Ви не доносите до них головне – цінність продукту.

13. Ви продаєте продукт, який можна придбати дешевше

Ви переконані в унікальності свого продукту і вважаєте, що люди будуть його купувати, бо він класний. На жаль, ваш продукт перетворився на ширвжиток, який не має реальної цінності, тому люди купують його дешевше в інших місцях. Ви урізаєте ціни, але при цьому важко зберігати прибутковість.

14. Ви використовуєте соціальні медіа без жодної стратегії

Ви думаєте, що не потребуєте стратегії, до того ж повзати сайтами соціальних медіа справжній кайф! Ви починаєте більше цікавитися плітками, ніж допомагати потенційним покупцям. Вам здається, єдина мета соціальних медіа – продавати ваші продукти.

15. Ви ненавидите своїх клієнтів (і можливо, навіть своїх співробітників або постачальників)

Це важко визнати, але ви дійсно ненавидите клієнтів. Вважаєте їх скигліями, яким неможливо догодити. Та й узагалі, точно так само ставитеся до співробітників і постачальників.

16. Ви наймаєте тільки співробітників слабкіших за себе

Ви побоюєтеся людей, які знають більше за вас, поруч із якими виглядаєте досить блідо в очах колег, клієнтів або постачальників. Як гравець номер один ви наймаєте на допоміжні ролі виключно слабших гравців. Ви продовжуєте будувати організаційну структуру за принципом «маточина і спиці», за якої всі важливі рішення виходять від вас.

MUST READ:  Статистика допоможе виграти Чемпіонат світу з футболу!!!

17. Ви надто довго тримаєте нікуди не придатних співробітників (і клієнтів)

Ви не звільняєте співробітників, хоча всі прекрасно розуміють, що вони погано справляються зі своїми обов’язками і шкодять компанії. Ви не в змозі визнати, що припустилися помилки, через острах наслідків, неминучих, якщо все-таки наважитеся їх позбутися.

18. При наймі на роботу ви керуєтеся вміннями, а не життєвою позицією

Ви поспішаєте швидше найняти хоч кого-небудь, щоб закрити вакансію. На співбесіді ви ставите запитання тільки про вміння і минулий досвід роботи. І ніколи не обговорюєте з кандидатами кар’єрні цілі або їхню сумісність із компанією.

19. Ви постійно вказуєте співробітникам, що робити, адже ви ж начальник

На вашу думку, начальники завжди віддають розпорядження і погрожують співробітникам, якщо ті їх не виконують. Так було на вашому останньому місці роботи, і справи там, здається, йшли непогано.

20. На вашу думку, обслуговування клієнтів приносить лише непотрібні витрати

Ви настільки захоплені підштовхуванням клієнтів до парадного входу, що всі вони йдуть через широко відчинені задні двері. Усі ресурси ви витрачаєте на залучення нових покупців і не спромагаєтеся утримувати наявних.

21. Ви ніколи не звертаєтеся по допомогу

Ви вважаєте, що просити про допомогу – ознака слабкості. І переконані: малий бізнес – битва поодинці. Ви найбільше «я» в команді.

22. Ви допускаєте використання смартфонів в особистих цілях на роботі

У вас не діють жодні правила, ви не стежите за використанням гаджетів. І при цьому не можете не думати, що вони відволікають співробітників від ефективного виконання своїх обов’язків.

23. Ви абсолютно не вмієте читати фінансові звіти

Ви ніколи не вивчаєте їх і не намагаєтеся зрозуміти, що вони означають для вашого бізнесу. Ви вірите цифрам у голові, а не на папері. У результаті всі ділові рішення приймаються наосліп. Ви берете в борг і витрачаєте гроші, керуючись очікуваними результатами, внаслідок чого заганяєте себе в борги.

24. Ви вважаєте, що сенс бізнесу в збільшенні продажу

Ви настільки стурбовані збільшенням виручки (і мрієте хвалитися нею), що забуваєте про інші фінансові показники. Як наслідок цього вам постійно бракує коштів на функціонування компанії.

25. У вас завищені постійні накладні витрати

Ви або не вмієте правильно прогнозувати обсяг продажу і витрати, або дозволяєте самолюбству контролювати чекову книжку. Вам не відома різниця між постійними і змінними витратами.

Ілюстрація: Shutterstock