Шість найгірших порад для спікерів

Щоб стати хорошим спікером, ви маєте розуміти не лише що потрібно робити, але і чого робити зовсім не варто — зокрема, не потрібно слідувати популярним, але неправильним порадам, пише Анетт Грант (Anett Grant), президент Executive Speaking, Inc., на сторінках Fast Company. Вашій увазі пропонується шість таких ідей, які здаються корисними, але насправді можуть завдати чималої шкоди вашому виступу.

Погана ідея №1: Уявити слухачів голими, щоб впоратися з хвилюванням

Ця класична порада для ораторів є повною нісенітницею. Ви не перестанете хвилюватися, уявляючи аудиторію без одягу. Навпаки, ви відчуєте себе ще більш дивно, і політ вашої уяви буде вас відволікати — а це аж ніяк не сприяє гарному виступу.

Ця давня ідея спирається на помилкове уявлення, що під час представлення ми нервуємо, бо відчуваємо нерівність: ви один проти багатьох, і якщо слухачі будуть виглядати не так загрозливо, ви наберетеся упевненості. Але це занадто примітивне уявлення. А подолати хвилювання цілком можна, але для цього потрібні більш серйозні зусилля, ніж просто ваша фантазія.

Погана ідея №2: Щоб заволодіти увагою людей, потрібно підвищити голос

Якщо хтось каже, що вам потрібно посилити свою присутність в аудиторії, це зовсім не означає, що потрібно говорити голосніше. Враження від вас як спікера практично не пов’язано з гучністю вашого голосу. Воно залежить від того, наскільки ви зосереджені, чи увійшли ви в потрібний ритм і чи мають ваші слова сенс для аудиторії. Навіть люди з тихим голосом у стані демонструвати повну впевненість і авторитет.

MUST READ:  Як Disney залучає повторних відвідувачів

Погана ідея №3: Відразу розбийте лід

Дійсно, одна з головних проблем публічних виступів — як його розпочати. Як відразу захопити увагу слухачів? Багато хто радять відразу розбити лід — наприклад, пожартувати. Проблема, однак, у тому, що на початку виступу аудиторія холодна до вас, вона ще не готова сміятися. Навіть найкращим комікам потрібен розігрів, щоб слухачі увійшли в потрібний стан. Хороший спосіб привернути увагу аудиторії з самого початку — це заговорити про щось важливе для ваших слухачів. Про те, що вони хочуть почути, для чого вони до вас прийшли.

Погана ідея 4: Ходіть туди-сюди

Коли Стів Джобс досяг піку своєї популярності, багато хто почав імітувати стиль його виступів, особливо звичку ходити по сцені. Але Джобс був унікальним харизматиком, а у більшості промовців ситуація інша: коли людина ходить по сцені туди-сюди, це відволікає аудиторію від суті розмови. Рухи на сцені — теоретично потужний інструмент, але вони не допомагають оратору розслабитися. Їх потрібно використовувати стратегічно, щоб допомогти аудиторії вникнути у ваші тези.

MUST READ:  П'ять стійких міфів креативності

Погана ідея №5: Глибоко вдихніть, перш ніж почати

Це ще одна поширена порада, яка нібито допомагає впоратися з хвилюванням і заспокоїтися. Але насправді це досить безглуздо. Що відбувається, коли ви робите глибокий вдих? Ви затримуєте дихання, а значить, напружуєтеся, і ваш голос стає більш жорстким. Так що вдихнути треба не сильно. А на чому треба зосередитися, так це на спокійному, розтягнутому видиху.

Погана ідея №6: Для важливої презентації купіть новий костюм

Декому здається, що новий шикарний одяг додає впевненості під час виступів, але зазвичай це не так. На сцені потрібно відчувати себе комфортно. Ви ж не станете одягати абсолютно нові черевики в довгий похід на природі, правда? Ви надягнете ті, в яких вам зручно. І коли ви виступаєте на важливому заході, новий одяг може заподіяти вам якийсь дискомфорт і відвернути від виступу.

Ці шість поганих порад, зрозуміло, зачіпають важливі проблеми: хвилювання, присутність, початок мовлення, рух, дихання, одяг. Це реальні проблеми, з якими багато хто стикається, виходячи на сцену. Але щоб здолати їх, потрібно розуміти, яких “рішень” варто уникати.