Три помилки, які можуть вбити вашу компанію

Зміни ринку, непередбачені обставини та гроші, що закінчилися — ось найпоширеніші виправдання, які ми чуємо, коли черговий стартап зазнає невдачі. Все це може бути правдою, але, як пише колишній віце-президент Kodak Джеффрі Хейзлетт (Jeffrey Hayzlett) на сторінках Fortune, більшість компаній зазнають краху через наші недоліки, як власників. Ми схильні виправдовувати свої невдачі, але ви ніколи не думали про те, щоб зазирнути всередину, замість того, щоб дивитися на всі боки?

Багато з нас прагнуть стати підприємцями за цілою низкою причин. Насправді, за даними Global Entrepreneurship Monitor (GEM), серед 27 мільйонів американців працездатного віку майже 14% починають або запускають нові бізнеси. Запуск вашої власної справи вимагає неймовірної віри, і немає ніякого «секретного соусу» для успіху, але ви повинні уникати трьох основних помилок, якщо дійсно хочете утримати свій бізнес на плаву.

Помилка №1. Брати на себе занадто багато

Коли ви починаєте бізнес, ви витрачаєте кожну вільну хвилину на тонку настройку кожного елемента, будь то ваше повідомлення, ваш логотип або ідентичність вашого бренду. Після того, як ви почнете отримувати клієнтів, дуже заманливо буде робити надмірні обіцянки, і ось коли все це починає йти шкереберть. Уникайте цього за всяку ціну, оскільки це створює додатковий тиск для вас і ваших співробітників (якщо ваш бізнес достатньо великий, щоб мати штат).

MUST READ:  Криза в Україні. Що робити?

Найчастіше прояв помилки, коли підприємці намагаються бути і генеральним директором, і фінансовим директором, і директором з маркетингу, а також IT-директором, менеджером соціальних мереж і працювати на ресепшн в один і той же час. Це неможливо. Ви повинні розставити пріоритети завдань, і якщо соціальні медіа перші у вашому списку, то не поспішаючи вивчайте цю сферу.

Помилка №2. Пошук легких шляхів

Не думайте, що якщо якась стратегія спрацювала в одній компанії, то вона ж спрацює і в інший. Якщо ви починаєте гру в догонялки, ви вже в невигідній позиції. Треба зрозуміти, як працювати розумніше, а не важче. Надія на те, що ви зможете десь зрізати шлях, — зовсім не кращий спосіб починати або розвивати справу.

Замість пошуку легких шляхів створіть процес — крок за кроком. Уявіть McDonald’s. Коли ви йдете в будь-який з їхніх ресторанів, у будь-якій країні світу, то вони виглядають однаково. Можливо, ваша компанія поки невелика, але ви повинні думати на перспективу. Чи є у вас процеси, які можуть бути легко тиражовані? В іншому випадку буде зовсім не просто вирости і вийти на нові ринки.

MUST READ:  Мозковий штурм зменшує креативність?

Помилка №3. Самовпевненість

Коли ви відчуєте смак успіху, дуже легко «піймати зірку» і думати, що так буде завжди — аж до краху. Успіх — це, звичайно, добре, але як тільки-но ви починаєте обманювати себе ним, це стає небезпечним.

У книзі Think Big, Act Bigger я розповідаю про прибирання власної ванної кімнати. У невеликому стартапі вам, можливо, доведеться робити речі, які зазвичай не роблять у компаніях зі списку Fortune 500, наприклад, прибирання вашої ванної кімнати або винесення сміття. У той час як для деяких людей гордість стоїть на шляху для такої низькокваліфікованої роботи, не будьте одним із них. Чому? Тому що це виходить за рамки виконання подібних завдань. Це служить нагадуванням про те, щоб залишатися скромним і пов’язане з кожним аспектом вашого бізнесу, незалежно від того, наскільки він малий.

Ілюстрація: Inc.