Як зменшити час і підвищити продуктивність стратегічних сесій?

Чи доводилося вам колись бувати на стратегічних сесіях, де кожен намагається сфокусуватися на способах вирішення проблем, замість того, щоб відповісти на запитання „що саме” варто вирішувати. Основна проблема якраз і полягає в тому, що такі зустрічі повинні давати відповіді на стратегічні запитання („що?”), а не тактичні („як?”). Нижче наведено один зі способів, який повинен допомогти вирішити цю проблему.

Дан Бобінскі (Dan Bobinski), один із авторів management-issues.com, пропонує завжди ставити собі три запитання, які допоможуть правильно поводитися під час стратегічних сесій:

1. Яких результатів ми хочемо досягнути від тієї чи іншої діяльності?
2. Що ми повинні робити, щоб досягнути цих результатів?
3. Які знання та навички ми повинні мати/набути для досягнення поставлених завдань?

Оце й усе! Ніяких хитрощів чи премудростей. Як кажуть у народі: „простота – сестра таланту”.

Уявіть, що ви маєте кращу (легшу, швидшу, дешевшу, якіснішу) модель певного товару, яку хочете просувати на ринку. Для цього вам потрібна маркетингова стратегія.

MUST READ:  Модель "сміттєвого кошика"

Запитання номер Один: Якого результату ви хочете досягнути. Певного відсотку ринку? Певної суми на рахунку? Певного відсотку підвищення прибутку? Не переключайтеся на обговорення несуттєвих проблем, допоки не дасте відповідь на це перше запитання! І завжди говоріть чітко. Якщо йдеться про частку ринку, то назвіть цю частку у відсотках. Те ж саме стосується і прибутку.

Запитання номер Два: Що вам слід зробити, щоб досягнути поставлених перед собою цілей? Ось приклад: Вам слід визначити демографічні особливості покупців вашого товару. Слід перевірити тенденції, щоб переконатися, що кольори вашої моделі залишаються в моді. Слід дослідити ринок та знайти потенційних партнерів, які допомагатимуть просувати ваші товари і т. д. і т. п.

Запитання номер Три: Які знання та навички повинні мати чи здобути ваші люди, щоб досягнути поставлених перед ними цілей. Це запитання фокусується на тому, що вам слід вивчити і на чому слід зосередится. І, можливо, це одне із найскладніших запитань.

MUST READ:  Як отримувати «кайф» від роботи

Звісно, ці три запитання не панацея і не можуть гарантувати перетворення нудних і безрезультатних стратегічних сесій на перемогу планування та тріумф колективного розуму, та все ж їх застосування обов’язково посприяє будь-якому керівнику чи менеджеру.