Чи доводилося вам колись бувати на стратегічних сесіях, де кожен намагається сфокусуватися на способах вирішення проблем, замість того, щоб відповісти на запитання „що саме” варто вирішувати. Основна проблема якраз і полягає в тому, що такі зустрічі повинні давати відповіді на стратегічні запитання („що?”), а не тактичні („як?”). Нижче наведено один зі способів, який повинен допомогти вирішити цю проблему.
Дан Бобінскі (Dan Bobinski), один із авторів management-issues.com, пропонує завжди ставити собі три запитання, які допоможуть правильно поводитися під час стратегічних сесій:
1. Яких результатів ми хочемо досягнути від тієї чи іншої діяльності?
2. Що ми повинні робити, щоб досягнути цих результатів?
3. Які знання та навички ми повинні мати/набути для досягнення поставлених завдань?
Оце й усе! Ніяких хитрощів чи премудростей. Як кажуть у народі: „простота – сестра таланту”.
Уявіть, що ви маєте кращу (легшу, швидшу, дешевшу, якіснішу) модель певного товару, яку хочете просувати на ринку. Для цього вам потрібна маркетингова стратегія.
Запитання номер Один: Якого результату ви хочете досягнути. Певного відсотку ринку? Певної суми на рахунку? Певного відсотку підвищення прибутку? Не переключайтеся на обговорення несуттєвих проблем, допоки не дасте відповідь на це перше запитання! І завжди говоріть чітко. Якщо йдеться про частку ринку, то назвіть цю частку у відсотках. Те ж саме стосується і прибутку.
Запитання номер Два: Що вам слід зробити, щоб досягнути поставлених перед собою цілей? Ось приклад: Вам слід визначити демографічні особливості покупців вашого товару. Слід перевірити тенденції, щоб переконатися, що кольори вашої моделі залишаються в моді. Слід дослідити ринок та знайти потенційних партнерів, які допомагатимуть просувати ваші товари і т. д. і т. п.
Запитання номер Три: Які знання та навички повинні мати чи здобути ваші люди, щоб досягнути поставлених перед ними цілей. Це запитання фокусується на тому, що вам слід вивчити і на чому слід зосередится. І, можливо, це одне із найскладніших запитань.
Звісно, ці три запитання не панацея і не можуть гарантувати перетворення нудних і безрезультатних стратегічних сесій на перемогу планування та тріумф колективного розуму, та все ж їх застосування обов’язково посприяє будь-якому керівнику чи менеджеру.