Що можна говорити про Україну, якщо навіть у Сполучених Штатах (одній з перших держав, у яких найпростіше вести бізнес), за перші два роки існування гине третина бізнес-починань, а за чотири – від загальної кількості стартапів залишається лише 44%? Можливо, в нагоді підприємцям, які не відмовляться від власного починання навіть попри невтішну статистику, стануть поради експертів CNNMoney.com.
Насамперед варто визначити, чи дійсно Вам притаманний дух підприємництва, чи це просто красиві мрії? Підприємець завжди готовий взяти на себе певні ризики, випромінює оптимізм та енергію, не впадає у відчай чи депресію, коли змушений перебувати у невизначеності. Крім того, існує велика ймовірність, що спершу підприємцеві доведеться брати на себе безліч рольових моделей поведінки. Така людина повинна вміти провести плідну зустріч із представниками найвищого керівництва компанії-клієнта чи партнера, а повернувшись до офісу, при потребі, взятись за прибирання кухні чи ремонту санвузла.
По-друге, слід вдумливо обрати можливість для Вашого бізнесу. У сучасному суспільстві існує безліч можливостей для нових починань, проте, коли йдеться про хорошу бізнес-ідею для стартапу, підприємцеві насамперед слід переконатися, що він займається своєю улюбленою справою – інакше шанс на успіх впевнено прямуватиме до нуля.
Підібравши ідею для бізнесу, потрібно переконатися, що така діяльність буде затребувана на ринку. Для проведення такого дослідження, слід спілкуватися з якомога більшою кількістю потенційних клієнтів та споживачів Вашого майбутнього товару чи послуги. І пам’ятайте – на даному етапі Ви ще нічого не продаєте, а просто досліджуєте можливості.
Після того, як Ви переконалися, що продукт чи послуга затребувані на ринку, слід приступати до написання бізнес-плану. В ньому слід відповісти на кілька ключових запитань: Який саме продукт чи сервіс Ви будете виробляти? Хто Ваш клієнт/споживач? Яким чином Ваш продукт/сервіс забезпечуватиме потреби Вашого клієнта/споживача? І нарешті: яким чином Ви будете отримувати прибуток з Вашої ідеї? І будьте готові до багаторазових змін у плані, адже він також повинен „зростати” із Вашою компанією.
Написавши бізнес-план, переходьте до визначення бізнес-структури Вашої організації. Кожен з видів структури пропонує Вам свої переваги у вигляді законодавчого захисту, податкових пільг і т. п. Слід обрати найбільш зручний для Вас.
Насамкінець, Вам нікуди не подітися від пошуку джерел фінансування. Більшість підприємців починають свій бізнес, використовуючи власні заощадження та підключаючи до починання колег, друзів та сім’ю. Майже половина стартапів фінансується із кредитної картки власника. Проте, якщо Ваш бізнес передбачає більш суттєві грошові вкладення, тоді вам нікуди не подітися від послуг банку чи інших фінансових та інвестиційних структур.