Найбезглуздіші підходи у бізнесі

Журнал Business 2.0 опублікував черговий рейтинг «101 найдурніший хід у бізнесі» (101 Dumbest Moments in Business). Список найбільших невдах у бізнесі цього року очолив інженер Рон Вейн. Він був одним із трьох засновників компанії Apple.

Коли в 1976-му році Apple випустив один із перших у світі персональних комп’ютерів, найбільша мережа магазинів готова була купити відразу 50 машин. Засновникам Apple потрібно було тільки закупити комплектуючі, щоб зібрати комп’ютери. Для цього нинішній глава Apple Стів Джобс запропонував взяти кредит, але Вейн відмовився ризикувати та покинув компанію, віддав свою частку за 800 доларів. Що ж він втратив? Більше 2,5 млрд. дол., у які зараз оцінюються акції, що належали йому.

Гран-прі у номінації «найгірша реклама» цього року присудили компанії Fiji Water з Лос-Анджелесу. Їхній рекламний хід був таким: „Ми назвали воду «Фіджі», тому що її не розливають у Клівленді”. Це було великою помилкою. Вражена адміністрація Клівленду помстилася, поширивши таку заяву: „У кожному літрі води «Фіджі» міститься 6,3 міліграмів миш’яку, тоді як у клівлендському водопроводі – нуль міліграмів”. Глава Fiji Water виступив зі спростуванням. Він не придумав нічого краще, ніж заявити, що, по власних тестах компанії, миш’яку в кожній пляшці води не більше 2 міліграмів.

MUST READ:  У вас є дві корови. Що при цьому пропонують робити різні бізнес-моделі?

А ось коли компанія General Motors просувала новий позашляховик, відвідувачі її сайту могли редагувати рекламні кліпи джипу, додаючи в них власну музику і гасла. Змінені ролики помилково були включені в рекламну кампанію, що проходила в інтернеті. Мільйони людей побачили кліпи, що мовили: «Новий джип GM: вчорашні технології сьогодні», «Світ стане краще без цього автомобіля» і «Монстр із трилітровим двигуном – наш внесок у глобальне потепління».

У номінації ЗМІ перемогла газета New-York Times. Видання запустило програму скорочення витрат. Папір, на якому вже роздрукували офісні документи, вирішили використати повторно, упаковуючи в неї газети. У підсумку продавці преси в місті Вустер (Массачусетс), отримали несподіваний подарунок. До них прибув тираж, на впакуванні якого красувалися номери кредитних карток і пін-коди 240 тис. передплатників New-York Times.

Наступний перл – від популярного телеканалу ВВС. Вони у прямому ефірі брали інтерв’ю в біржового аналітика. Той не міг зв’язати два слова і сказати щось більш-менш зрозуміле. Як з’ясувалося після передачі, про перспективи розвитку ринку високих технологій канал розмовляв не з інвестиційним банкіром, а з робітником, який прийшов на співбесіду із приводу прийому на роботу.

Компанія Northwest Airlines якось звільнила тисячі працівників. Усім, хто потрапив під скорочення, видали брошуру «101 спосіб зберегти гроші». Серед порад: «не соромтеся шукати необхідні вам речі в сміттєвих контейнерах», «готовте суміші дитячого харчування самі», «використовуйте газети замість підсипання для кота» та «прогулянки в суспільних парках – безкоштовна альтернатива послугам шлюбних агентств». Колишні працівники сприйняли ці рекомендації як знущання і подали проти компанії колективний позов. Сума позову в 5 разів перевищує економію від скорочення.

MUST READ:  Конкуренти воліють "селитися" по сусідству

Не менш вдало «заощадило» керівництво компанії Lockheed Martin, що будує космічні супутники для NASA. Пошкодувавши 250 тис. дол. на спеціальний конвеєр, боси зажадали, щоб на одному з етапів виробництва робітники переносили майже готові апарати вручну. Підсумок сумний: випадково упустивши супутник ціною 239 млн. доларів, йому завдали шкоди на 135 мільйонів.

Найневдалішим продавцем року визнаний американський магнат Стів Вінн. Власник декількох казино вирішив продати картину Пабло Пікассо «Сон». Експерти оцінили полотно в 139 млн. доларів. Відбою від покупців не було, і, щоб набити ціну, Вінн улаштував для них оглядини у своєму отелі. Розповідаючи про цінності картини, магнат занадто сильно жестикулював. Змахнувши рукою, Вінн розпоров картину. Реставрація обійшлася в 85 тис. доларів, а всі покупці відмовилися від своїх пропозицій.