Джек О’Кіфф (Jack O’Kieffe), який заснував у 1935-му році разом з Лео Бернеттом (Leo Burnett) легендарне рекламне агентство Leo Burnett Company, Inc., придумав шість принципів, котрі згодом Бернетт став використовувати для стимулювання творчих людей, що його оточували. Вони включають в себе Творчий козирний валет, Творче зборище або Групове мислення, Метод бредня, Записи «потоку свідомості», Зовнішній експерт і Комітет творчого рецензування.
1. Творчий козирний валет
У Бернетта завжди була людина, котру він називав «творчим козирним валетом», на яку він покладався в питаннях генерації ідей, запалювання нудних засідань і загальних питаннях вироблення творчого матеріалу.
2. Творче зборище або Групове мислення
Творче Зборище представляло собою концентрацію групового обговорення поточного творчого завдання. Завдання представлялося групі, після чого слідувала сесія мозкового штурму (брейнстормінгу), протягом якої обговорювалися навіть найбільш божевільні ідеї. Жодна з поданих ідей не вважалася безглуздою або неприйнятною.
3. Метод бредня
Бернетт писав розпорядження, що називалося «бреднем», від 12 до 60 працівникам, в якому він просив їх направити свої письмові відповіді з думками на певну тему. Прийом полягав у тому, що найчастіше він вимагав надати відповіді до ранку понеділка, а розпорядження надсилалося після обіду в п’ятницю, що давало співробітникам достатню кількість часу на написання відповіді. Звичайно ж, якщо тільки вони не чкурнули в п’ятницю після обіду раніше закінчення робочого дня і, відповідно, не могли отримати цього розпорядження.
4. Записи «потоку свідомості»
Часто Бернетт давав кільком письменникам спеціальне завдання. Він просив написати невелике оповідання про певний продукт або послугу у вигляді «потоку свідомості», без редагування і поправок. Він підкреслював, що йому потрібне свіже, емоційний, затьмарена погляд на даний предмет. Письменники часто надавали йому такі розповіді у вигляді «потоку свідомості», з яких потім виходили дуже і дуже ефективні рекламні кампанії.
5. Зовнішній експерт
Час від часу Бернетт запрошував сторонню людину для оцінки рекламної кампанії. Даний метод дуже не подобався співробітникам агентства. На захист Бернетта потрібно зауважити, що після візиту «консультанта» всі намагалися працювати трохи краще.
6. Комітет творчого рецензування
Метод схожий на Творче зборище або Групове мислення, але має свої відмінності. Комітет творчого рецензування був більшим, агресивнішим, і приносив набагато менше приводів для веселощів нещасному співробітнику агентства, чию презентацію спочатку розносили, а потім повністю переробляли прямо у нього на очах.
Співробітнику дозволялося представити своє бачення рекламної кампанії, яке комітет більш-менш терпляче вислуховував до кінця. Потім кожного учасника Комітету просили зробити свою оцінку презентації. Бернетт завжди висловлювався останнім, за винятком тих рідкісних випадків, коли презентація була настільки хороша, або тих частих випадків, коли презентація була настільки погана, що він не міг стриматися.
Після завершення презентації, збори перетворювалися на Творче зборище, під час якого проект рекламної кампанії переглядався або змінювався. Застосування подібного творчого підходу вимагало великих витрат часу і грошей, однак Бернетт вважав, що воно того варте, адже цей метод допомагав йому вдосконалити чергову рекламну кампанію.
За матеріалами “Элитариум”
Ілюстрація: Depositphotos.com