Економічні моделі… Здавалося б, до чого тут корови?

Серйозний управлінський журнал Chief Executive пропонує нам жартівливий набір економічних моделей на прикладі корів. Що ж, можна посміхнутися разом з ними.

Соціалізм: У вас є 2 корови. Ви віддаєте одну сусідові.

Комунізм: У вас є 2 корови. Держава забирає обидві і дає вам молоко.

Фашизм: У вас є 2 корови. Держава забирає обидві і продає вам молоко.

Нацизм: У вас є 2 корови. Держава забирає обидві і розстрілює вас.

Бюрократія: У вас є дві корови. Держава забирає обидві, одну розстрілює, а іншу – доїть. Потім виливає к чорту все молоко.

Традиційний капіталізм: У вас є дві корови. Ви продаєте одну і купуєте бика. Ваше потомство збільшується, а економіка – зростає. Ви продаєте їх і йдете на заслужений відпочинок…

Сюрреалізм: У вас є двоє жирафів. Уряд вимагає від вас брати уроки гри на губній гармошці…

Американська корпорація: У вас є дві корови. Ви продаєте одну, але змушуєте іншу давати молоко за чотирьох. Пізніше ви наймаєте консультанта, щоб проаналізувати, чому ваша корова здохла?

Венчурний капіталізм Enron: У вас є дві корови. Ви продаєте три з них вашій публічній компанії, використовуючи для цього кредит, взятий вашим братом у банку. Потім провертаєте через банк операцію, щоб отримати всі ваші чотири корови назад. Зважаючи на відсотки – це вже буде п’ять корів. Молоко шести корів пересилається через дочірню компанію на Кайманові острови, звідки права на сім корів повертаються назад до вашої компанії. Зі щорічного звіту стає очевидно, що ви володієте вісьмома коровами, і маєте право на ще одну. Ви продаєте одну корову, щоб купити президента США, залишаючись при цьому з дев’ятьма коровами. Ваші клієнти купують бика.

MUST READ:  Як виявити некомпетентність

Модель Andersen: У вас є дві корови. Ви вбиваєте їх.

Французька корпорація: У вас є дві корови. Ви виходите на страйк, організовуєте мітинг, блокуєте дороги, тому що ви хочете три корови.

Японська корпорація: У вас є дві корови. Ви проводите процес редизайну таким чином, щоб вони стали вдесятеро меншими за звичайну корову і при цьому давали у двадцять разів більше молока. Потім ви створюєте бренд корови, яку називаєте „коровомон” і просуваєте її на всіх світових ринках.

Німецька корпорація: У вас є дві корови. Ви проводите процес реінжинірингу таким чином, щоб вони жили 100 років, їли один раз на місяць і доїли самих себе.

Італійська корпорація: У вас є дві корови, але ви не знаєте, де вони перебувають у даний момент. Тому ви вирішуєте пообідати.

Російська корпорація: У вас є дві корови. Ви перераховуєте їх і виявляєте, що у вас є 5 корів. Ви знову перераховуєте їх і виявляєте, що у вас є 42 корови. Ви знову рахуєте, і довідуєтесь, що корів у вас все-таки дві. Ви відкриваєте наступну пляшку горілки.

MUST READ:  Острах втрати або Як продати $20 за $204

Швейцарська корпорація: У вас є 5000 корів. Жодна з них не належить вам. Ви отримуєте платню від власників за те, що утримуєте все це стадо.

Китайська корпорація: У вас є дві корови. Водночас, у вас є 300 чоловік, які доять цих корів. Ви стверджуєте, що відсоток безробіття у вашій країні дорівнює нулю і констатуєте високу продуктивність. А потім ви подаєте в суд на журналіста, який написав у газеті правду про вашу корпорацію.

Індійська корпорація: У вас є дві корови. І ви молитесь на них.

Британська корпорація: У вас є дві корови. І обидві – божевільні.

Іракська корпорація: Кожен думає, що у вас є багато корів. Ви ж стверджуєте, що ніяких корів у вас немає. Ніхто не вірить вам, тому на вас скидають бомби і захоплюють вашу країну. У вас досі немає корів, зате тепер ви – демократична країна.

Новозеландська корпорація: У вас є дві корови. Та, що ліворуч, виглядає доволі привабливо.

Австралійська корпорація: У вас є дві корови. Схоже, бізнес протікає доволі вдало. Самий час зачинити офіс і піти випити по пиву, щоб відсвяткувати цю подію.