Якщо інтернет-користувачі у форумах і блогах заговорили про продукт ще до того, як він був запущений – хороші продажі гарантовані. Кращим способом ініціювати цей процес буде масштабна рекламна кампанія, – таке твердження містить спільне дослідження двох підрозділів Nielsen Co. – Nielsen BuzzMetrics, що вимірює рівень “галасу” (word-of-mouth) і ACNielsen Bases, що займається тестуванням концепцій нових продуктів на споживачах перед їхнім запуском на ринок, пише MediaRevolution з посиланням на AdAge.
За словами Роба Мута (Rob Mooth), віце-президента по розвитку Bases, була виявлена чітка закономірність: найбільше галасу в Мережі виникало відносно тих товарів, які краще й найбільш масштабно “розкручувалися”.
Одна із цілей дослідження полягала в тому, щоб довідатися, як блоги, ком’юніті та інші сайти, контент яких створюється самими користувачами (consumer-generated content) впливають на успішний (чи ні) запуск продукту. Одним з індикаторів того, що онлайновий галас впливає на успіх маркетингової компанії бренду, підкреслює Мут, стає те, що її пік зазвичай передує росту продажів продукту. Крім того, показники онлайнового галасу можуть стати важливим фактором корегування маркетингових прогнозів щодо успіху просування бренду.
Крім медійної підтримки на рівень виникаючого “галасу” впливали також дві інші причини. По-перше – чи був продукт, що обговорюється, унікальним. І по-друге – як часто споживачі збиралися його купувати. У деяких категоріях, таких як їжа, напої та ліки, галас навколо товару створюються легше, – підкреслюють автори дослідження, ґрунтуючись на аналізі кількості згадувань окремих брендів на різних онлайнових форумах.
Дослідники відзначили, що одним з найбільш обговорюваних у блогах товарів став недавно запущений компанією Coca-Cola напій Coke Zero. Але в загальному й цілому FMGG-товари в принципі не збирають багато згадувань на форумах. “Половина нових продуктів взагалі отримує дуже малу кількість згадувань”, – зауважує Мут. За його даними, всього 10% товарів отримують 85% всіх згадувань брендів у блогах. Два бренда – Coke Zero від Сoca-Cola і напій для спалювання калорій Enviga згадувалися в блогах в 100 разів частіше, ніж середній товар категорії FMGG.