Попри усталений стереотип, що креативність – це вроджений талант, іноді ми стикаємося із ситуаціями, коли креатив з’являється внаслідок діяльності тих людей, від яких цього не очікували. На думку Едварда де Боно, автора унікальної концепції латерального мислення та легендарної теорії „Шести капелюхів мислення”, який, до речі, не так давно відвідав Київ зі своїм майстер-класом, креативність – це зовсім не талант, а радше – навичка, яку можна розвивати.
Креативність передбачає наявність трьох речей: мотивації, вміння мислити та навичок латерального мислення.
Мотивація
Креативність неможлива без бажання продукувати нові ідеї. Ви повинні прагнути креативності. Вирішення певних проблем може бути мотивацією до креативності.
Мотивацією також може бути віра в те, що креативне рішення допоможе вам з більшою легкістю, швидше чи дешевше виконувати повсякденну роботу.
Одним із надзвичайно важливих аспектів креативності є простота. З часом наше оточення все більше і більше ускладнюється, тому іноді нам слід використовувати потенціал нашого розуму для пошуку простих рішень. Саме завдяки цьому і виникає мотивація.
Вміння та звичка мислити
Важливо бачити зв’язок між речами та нестандартні можливості їх поєднання, навіть коли ці зв’язки неочевидні. Саме здатність бачити неочевидні можливості є надзвичайно важливим аспектом мислення, хоча ніхто не звертає на це уваги ні в школі ні в університеті. Інформація та логіка не здатні забезпечити креативного мислення. Вони є лише частиною його.
Латеральне мислення
Латеральне мислення – це свідома креативна техніка, якої можна навчитися і завдяки якій можна генерувати нові ідеї. Вона базується на підході до людського мозку, як до системи, яка здатна самоорганізовуватися та створювати асиметричні моделі. Кожен може навчитися латеральних технік і застосовувати їх.
Техніка латерального мислення працює найкраще, коли вироблені всі вищезгадані звички мислення. Тоді креативність стає повсякденною діяльністю. Самі по собі латеральні техніки також можуть давати позитивний результат, але без зазначених звичок мислення вони будуть менш ефективними.
Бажання бути креативним зазвичай з’являється як наслідок незадоволеності. Якщо ви незадоволені – це означатиме, що вам слід шукати спосіб змінити ситуацію. Вам слід або вирішити проблему або ж покращити існуючу ситуацію.