Креативна стратегія Волта Діснея

Волт Дісней (Walt Disney) у своїй діяльності використовував безліч ефективних стратегій творчості, завдяки чому його творіння і сьогодні користуються величезним успіхом серед мільйонів людей по всьому світу, доставляють їм масу задоволення і позитивних емоцій.

Роберт Ділтс (Robert Dilts), один із піонерів нейролінгвістичного програмування, автор безлічі НЛП-технік, тренер і консультант, зумів виявити з усіх стратегій, що застосовувалися Волтом Діснеєм, одну найбільш продуктивну. Найбільша цінність цієї стратегії полягає в тому, що вона може застосовуватися в безлічі сфер життєдіяльності. А її основна мета виражається в організації розумового процесу людини при плануванні так, щоб сприяти активізації його творчого потенціалу, причому, в будь-який потрібний час і в будь-якому місці. Звідси випливають і принципи стратегії.

Принципи креативної стратегії Волта Діснея

Основоположним принципом креативної стратегії Волта Діснея є виділення чотирьох позицій мислення (можна навіть сказати — позицій сприйняття): «Мрійник», «Спостерігач», «Реаліст» і «Критик». Справа в тому, що у звичайної людини ці позиції завжди змішані, а за допомогою цілеспрямованого їх виділення можна максимально реалізувати притаманні їм можливості незалежно один від одного.

Наступним важливим принципом є те, що всі позиції являють собою єдиний механізм, метою якого є розробка найкращого способу реалізації будь-якого проекту.

Кроки креативної стратегії Волта Діснея

Всього можна виділити 12 кроків стратегії творчості Волта Діснея.

  1. Готуємо в просторі чотири місця.
  2. Входимо в позицію «Мрійник». Малюємо в своїй уяві найкращу, ідеальну можливість реалізації нашого проекту. Представляємо найкращий образ самих себе, а також те, як ми реалізуємо наш проект. Найбільших результатів можна досягти за допомогою візуалізації, коли все, що ми уявляємо, пропонується у формі яскравого кольорового кіно.
  3. Входимо в позицію «Спостерігач». Тут нашим завданням є налагодження ефективної взаємодії всіх позицій і здійснення коректного зв’язку між ними. Необхідно оцінити продуктивність роботи «Мрійника», дати відповідні рекомендації і після цього подумки передати репрезентацію плану реалізації проекту від «Мрійника» до «Реаліста».
  4. Входимо в позицію «Реаліст». Беремо на себе роль людини справи, яка отримує величезне задоволення від діяльності. Розглядаємо план реалізації проекту і відбираємо з нього тільки те, за що ми стовідсотково можемо поручитися. Потрібно подумати про те, за допомогою яких реальних дій можливо реалізувати проект.
  5. Входимо в позицію «Спостерігач». Проводимо оцінку продуктивності роботи «Реаліста», робимо висновки і, якщо це необхідно, вносимо корективи та доповнення. Після цього передаємо оброблену ідею від «Реаліста» до «Критика».
  6. Входимо в позицію «Критик». Налаштовуємося позитивно. На цьому етапі потрібно проаналізувати наш план, спрогнозувати можливі перешкоди і помилки і попередити їх. Зробити це потрібно ще до реалізації плану. Дуже важливо також сформулювати для «Мрійника» необхідні питання і завдання, подумавши про можливі проблеми. Що може статися в процесі реалізації? Чи може наш проект якось і на щось негативно вплинути? Завдання з доопрацювання плану слід вказати саме в позитивній формі.
  7. Входимо в позицію «Спостерігач». Оцінюємо продуктивність роботи «Критика». За необхідністю, доповнюємо її. Далі передаємо інформацію, оброблену «Реалістом» і «Критиком», «Мрійнику» на подальше доопрацювання.
  8. Входимо в позицію «Мрійник». Проводимо аналіз інформації, отриманої на попередньому етапі, і вже на основі його створюємо модифікований і оновлений образ нашого проекту. Проект тепер повинен виглядати більш чітко, і мати більш відчутні обриси.
  9. Входимо в позицію «Реаліст» і потім в позицію «Критик» (між ними входимо в позицію «Спостерігач»). Тут важливо обробити додаткову інформацію. Відбувається це таким же чином, як на попередніх етапах.
  10. Входити по черзі в усі позиції потрібно до тих пір, поки розробленим планом реалізації не будуть остаточно задоволені всі «учасники».
  11. Інтегруємо позиції. Як тільки наш план буде остаточно оформлений і доопрацьований, потрібно увійти в кожну з позицій, окрім позиції «Спостерігач», і звернути увагу на їхні стани і способи роботи з планом реалізації, котрі характерні для кожної з позицій. Після цього об’єднуємо їх в одне ціле.
  12. Підлаштовуємось до майбутнього. На даній стадії у нас є повна «картинка» плану реалізації нашого проекту і всіх дій, необхідних для досягнення потрібного результату. На основі цього ми продумуємо свої перші практичні кроки і приступаємо до їх здійснення.
MUST READ:  5 порад людям, які ненавидять продавати

Креативна стратегія Волта Діснея є дуже ефективною на практиці. Важливо знати, що користуються нею не тільки мультиплікатори, кінорежисери і сценаристи, а й люди, чиє життя і діяльність пов’язані з абсолютно іншими речами, наприклад, бізнесмени, підприємці, люди мистецтва, вчені і навіть домогосподарки.

За матеріалами 4brain

Фотоілюстрація: The Daily Beast