Є такі дивні люди, які в щодня вносять свій внесок у глобальну базу знань. Вони працюють редакторами у “Вікіпедії”, беруть участь у спеціалізованих списках розсилок, форумах, wiki і сайтах питань-відповідей, де абсолютно безкоштовно допомагають іншим користувачам і діляться власним досвідом.
На сайті ONLamp.com було проведене цікаве опитування, метою якого було визначити, чому ж ці люди беруть участь у таких проектах, які є частиною так званої “gift economy” (“економіки дарування”), повідомляє “Хабрахабр”.
Серед людей старого типу мислення найпоширенішою точкою зору є те, що в такий спосіб люди демонструють всім навколишнім свої здатності з надією на майбутнє працевлаштування, а також егоїстично вибудовують свою репутацію. Однак, опитування самих користувачів показало, що для них найголовнішими мотиваціями є цілі співтовариства, взаємодопомога й персональний ріст. Найпоширенішими є вісім причин (див. графік), а репутація перебуває на передостанньому місці.
Багато співтовариств прагнуть створити механізми оцінки репутації найбільш активних користувачів. Для цих цілей служать рейтинги (або “карма”). Опитування показало, що ця карма не є найважливішим стимулом для учасників співтовариства. Однак, системи рейтингів існують не стільки для заохочення окремих користувачів, скільки для блага всього співтовариства. Це ефективний механізм фільтрації, що допомагає іншим учасникам швидко оцінити, які тексти гідні їхньої уваги, а які – ні. Крім того, важливість репутації може бути вище для цінних учасників співтовариства, які звикли пильно стежити за своєю кармою.