Бізнес-історія про працівників, яким платили за відпочинок

Це не помилка, у XX-му столітті дійсно існувала як мінімум одна бригада робітників, якій платили… за відпочинок. І тільки за відпочинок. А ось за час, проведений за роботою — не платили.

Таку божевільну, на перший погляд, систему оплати придумав не хто-небудь, а сам Генрі Форд. Але ж у чому тут криється сенс?

Тільки за відпочинок платили ремонтній бригаді. Її співробітники проводили вільний час у комфортній кімнаті відпочинку. Кажуть, що прямо там і був встановлений лічильник, на якому показувалися цифри, зарплати, що нараховується, і червона лампа, котра свідчила про те, що на якомусь із конвеєрів — неполадки. Коли лампа спалахувала, лічильник зупинявся, а бригада мчала на виклик.

Пізніше, коли неполадку усували, ремонтники поверталися до відпочинку — і їм знову починали нараховуватися гроші.

Навряд чи хтось зміг би придумати більш ефективну систему оплати. Адже зрозуміло — оплата за час, проведений в роботі, означала б, що стимулу поспішати немає. Більш того, є стимул не поспішати.

MUST READ:  Посібник із саботажу від ЦРУ: як підривають продуктивність у сучасних організаціях

Може виникнути природне зауваження, що в цьому випадку працівники могли б виконувати роботу абияк, аби швидше. Нічого подібного. Адже якби ремонт був проведений неякісно, він незабаром знадобився б знову. А значить, найближчим часом лічильник зарплати знову б зупинився.

За матеріалами “Дикастер”

Ілюстрація: History Collection