Інтерв’ю з Ребеккою Блад (Rebecca Blood). Частина II

Ребекка Блад (Rebecca Blood)Як зміст блогів змінився з тих пір, як Ви почали займатися цим?

Коли я починала, все крутилось навколо посилань. Ми вказували цікаві сайти, які ми знаходили, цікаві статті або новини й приписували декілька рядків коментарю. Коли в 1999-му році з’явилося відповідне програмне забезпечення, то люди стали публікувати описи їхнього дня. Таким чином блог став різновидом короткого щоденника. А потім відбувся якийсь розкол між “блогами з посиланнями” і “блогами-щоденниками”.

Трохи пізніше автори блогів стали публікувати дійсно довгі пости. У блогосфері стислість більше не вважається перевагою. Багато людей щодня публікують пости по 300-500 слів. Ще одна зміна в змісті блогів відбулась, коли вийшло програмне забезпечення, що дозволяє публікувати пости без посилань. Але люди завжди писали про все. Тематика не змінилася так сильно, як стиль і довжина поста.

Що робить блог успішним?

Успішний блогер пише про те, про що люди хочуть читати. Це найточніша формула, яку я можу вивести. Зазвичай такі блогери публікують пости кілька разів у тиждень або щодня, вони не вирізняються інтелігентністю, однак вони говорять те, що хтось хоче почути. Іноді вони дійсно є хорошими авторами, а іноді вони просто просувають популярну точку зору.

Що найбільше здивувало Вас у процесі поширення блогів?

Неймовірна нинішня кількість блогів! Коли я починала цим займатися, то думала, що в Інтернеті з’явиться 500 блогів, і в кожного з нас з’являться тисячі читачів. Замість цього існують мільйони блогів, більшість яких має тільки 5 або 6 читачів. Я тоді мислила в термінах традиційного теле- і радіомовлення, однак блогінг перевернув все догори ногами.

Розмір аудиторії більше не важливий або ж не настільки важливий. Я говорю новим блогерам, що важлива не кількість читачів, важливе залучення правильних читачів. Я волію мати сім чоловік, які чекають не дочекаються, щоб побачити те, що я напишу, і перевіряють мій блог щодня, ніж публікувати статтю в газеті, яку лише переглянуть і через хвилину викинуть у сміттєвий кошик. Зрозуміло, що більше людей можуть прочитати вашу публікацію в газеті, але вони читають її не через вас. А кожний, хто заходить на блог, заходить туди навмисно, тому що він цікавиться тим, що публікує саме даний блогер. У результаті, з’явилися мікро-аудиторії, маленькі групи людей, які повертаються на певний блог кожен день. Це щось абсолютно нове.

MUST READ:  10 гріхів стартапера

Які перспективи перетворення блогінгу в бізнес?

Із самого початку були люди, які намагалися заробляти на цьому гроші. Але далеко не всі могтимуть утримувати себе у такий спосіб. Більшість людей, які заробляють гроші за допомогою свого блогу, роблять це, розміщуючи рекламу. Це приносить достатньо грошей, щоб покривати витрати на хостінг. Але більшості блогерів грошей від реклами недостатньо для ведення нормального життя.

Я думаю, що дуже невелика кількість людей зможуть зробити блогінг своєю роботою. Для більшості блогінг залишиться хоббі, і це їх цілком буде влаштовувати. Є кілька людей, які могтимуть залучити досить широку аудиторію, вони зароблять досить грошей. Інші можуть тільки сподіватися на те, що заробленого за допомогою блогу їм вистачить на оплату хостінгу та, можливо, на вечерю раз на місяць.

Який вплив блоги роблять на світ бізнесу?

Компанії повинні використовувати блоги у своїх інтересах. Я говорю бізнесменам, що вони отримали у своє розпорядження унікальну фокус-групу, яка споживає інформацію двадцять чотири години на добу сім днів у тиждень. Такого не було раніше.

Кожний, хто займається бізнесом і хто зацікавлений у поліпшенні своєї справи, повинен знати, що люди думають про їхній бізнес. Вони повинні почати шукати в Інтернеті назву їхньої компанії й читати, як люди висловлюються про їхній бізнес. Якщо хочете знати, як поліпшити свій продукт, користуйтеся Google! Або зайдіть на інтернет-форум і запитайте: “Привіт! Я працюю в компанії N. Ми думаємо про випуск нового продукту Х або послуги Х. Як, на Вашу думку, повинен виглядати цей Х?”.

MUST READ:  Що спільного між роботою та... школою

Багато людей намагаються продати свої блоги фірмам. Вони їм говорять, що “Вам обов’язково потрібно мати блог. Таким чином кожний зможе читати про ваш чудовий продукт”. Але особисто я не настільки зачарована кожним із продуктів, якими користуюся, щоб відвідувати їх “фірмовий” блог. Я не збираюся читати інтернет-щоденник мого шампуню щодня або навіть щомісяця.

Я не впевнена, що блогінг – кращий спосіб розповідати про товари і послуги онлайн. Є багато інших способів надавати споживачам корисну інформацію. Однак у випадку кризи за допомогою блогу можливо швидко публікувати інформацію про те, що відбувається, оцінювати зворотну реакцію громадськості й оперативно відгукуватися на неї. Абсолютно кожний, хто будує бізнес в XXI столітті й не має блогу, упускає дуже хороші комерційні можливості.

Як може відбуватися еволюція блогів у найближчому майбутньому?

Знаєте, щораз, коли я намагалася робити якісь прогнози у цій сфері, я помилялася. Я думаю, що блоги будуть продовжувати розвиватися, і що люди будуть далі експериментувати з блогами. Спочатку з блогами експериментували журналісти та ЗМІ, зараз настала черга бізнесу. Різні групи професіоналів приходять у цю сферу, але багато хто з них, однозначно, вважатимуть цей досвід невдалим.

Але, як мені здається, блоги будуть ставати усе більше популярними. Через п’ять років наше інтерв’ю не буде цікаве нікому, тому що кожний буде знати, що таке блог, а кожен другий буде вести його.

Джерело – Washington ProFile

Початок інтерв’ю – ЧАСТИНА I