Коли молоді люди просять призначити їх на вищу посаду чи підвищити зарплатню – вони кривлять душею. Насправді єдине, чого хоче більшість із них – це можливість персонального зростання. Проте молодь не завжди вірить у здатність роботодавця забезпечити таку можливість. Тому вони просять про те, що точно знаходиться у компетенції роботодавця. Зміна титулу чи 4-відсоткове підняття зарплатні не служить достатньою мотивацією для двадцятирічних підлітків, які все-рівно в майбутньому навряд чи бачать себе працівниками вашої компанії. Про це пише Пенелопа Транк (Penelope Trunk) у своєму блозі Brazen Careerist…
У ваших силах правильно мотивувати молодь. Для цього потрібно:
Пропонувати хороші проекти.
Це не означає, що молоді співробітники не будуть виконувати рутинну роботу. Вони будуть! Кожен двадцятидвохрічний молодик розуміє, що комусь потрібно виконувати і роботу копіювальника за ксероксом. Важливо, щоб ця робота не перетворювалася на єдину функцію молодого співробітника. Одна година, витрачена на каву, може виправдатися 10-ма годинами цікавої і захоплюючої праці. Поясніть молодому співробітнику його обов’язки і розкажіть, яким чином ці обов’язки сприятимуть його особистому та професійному зростанню.
Створити гнучкий графік.
Компаніям давно пора навчитися вимірювати не кількість часу, проведеного співробітником у офісі, а обсяг роботи, зробленої ним. Молодші працівники іноді можуть впасти в депресію, дізнавшись що з цього дня і навік їм доведеться перебувати в офісі з 9 до 18 години щоденно. Але спробуйте запропонувати їм гнучкий графік, і ви відразу побачите як зміниться їхнє ставлення. Не соромтесь запропонувати гнучкий графік, як альтернативу кар’єрному зростанню. Якщо вірити опитуванням, для молодих співробітників гнучкість є набагато важливішою за кар’єру.
Проводити навчання.
Середньостатистичне зростання зарплатні складає 4%. Навіть якщо подвоїти це число – все-рівно воно буде недостатнім для того, щоб суттєво змінити чиєсь життя. Саме навчання і тренінги здатні змінити життя співробітників, відкриваючи двері до нових кар’єрних можливостей. Тому намагайтеся визначити, які навички найбільше цікавлять ваших молодих співробітників, які завдання їм подобається виконувати і пропонуйте відповідні навчальні курси. І пам’ятайте, що тренінги не завжди повинні коштувати великих грошей. Іноді, все, що потрібно молодому співробітнику – це дієва система наставництва та зворотній зв’язок із тими людьми, яким вони довіряють і яких вважають професіоналами своєї справи.
Надати можливість внутрішнього підприємництва.
Якщо ви запитаєте молодих співробітників, про яку роботу вони мріють, більшість назве підприємництво. Проте часто вони навіть не уявляють, яку компанію хочуть створити. А поки вони вигадують ідею – їм потрібна стабільна корпоративна робота. Ви можете використати мрію молодих працівників на свою користь, надавши їм можливість стати внутрішнім підприємцем. Можливо це буде ведення окремого великого проекту всередині компанії, а можливо – просто здатність набувати необхідні для бізнесу навички не звільняючись із основного місця роботи. Не варто боятися, що такі співробітники швидко покинуть вашу компанію заради власної справи. Найбільша іронія полягає в тому, що співробітники, яких у корпорації навчають вести власний бізнес, набагато рідше покидають свою компанію, ніж їхні колеги.