Як часто ми оперуємо всілякими термінами (поняттями), навіть не вникаючи в їх суть, а іноді й зовсім заради «красного слівця»? Думаю, що подібним грішать багато хто. У своєму постингу на BrandAid Ігор Потисєв піднімає тему вживання маркетингових термінів. Він стверджує, що в маркетингу всі вживають терміни, часто не розуміючи їх. Значення цих термінів змінюється не тільки від того, хто їх вимовляє, але й кому вони адресовані й у якій ситуації. У якості прикладу Ігор наводить широко анонсований нещодавній «ребрендінг UMC».
…Зовсім недавно багато експертів висловлювалися про заміну UMC МТС. Хтось говорив позитивно, хтось негативно. Але всі називали цей процес ребрендінгом.
А тепер задумайтеся, наскільки правочинне вживання цього терміну при повному знищенні одного бренду й впровадженні іншого, який вже давно існує.
Я задав деяким із цих експертів просте питання.
У далекій-далекій країні існувала національна мережа ресторанів швидкого харчування. Її придбала міжнародна мережа, наприклад McDonalds або KFC, після чого:
• Розмістила свій логотип на закладах
• Змінила інтер’єр й екстер’єр
• Ввела свої асортименти блюд
• Надягла на працівників свої бейсболки
• і т.п.
Чи можна назвати це ребрендінгом? Вони назвали це поглинанням.
Але ж ця ситуація – практично повне повторення того, що відбувалося з UMC. Тобто навіть схожі по суті процеси професіонали можуть називати по-різному…
Хочу додати, що на „вудку” преси попалися й ми, особливо не замислюючись про значення терміну „ребрендінг”. Отже, як кажуть, звідси мораль – не все те добре, що гарно звучить ;).
А ви потрапляли у такі ситуації?