Техніка прийняття рішень CATWOE

Що ви робите, коли стикаєтесь з проблемою в бізнесі? Наприклад, у вас є велика текучка персоналу, і ви не знаєте, чому.

Можливо, ви б провели мозковий штурм можливих причин і застосували б ряд різних дій, аби виправити сітуацію. Але що, якщо ви зосередилися не на тій проблемі, або ви просто дивитеся на один симптом більшої проблеми?

Зосередившись на одному аспекті, ви, як правило, перестаєте шукати інші потенційні проблеми. Саме тоді ви ризикуєте пропустити основну проблему, яка може бути більш серйозною, ніж та, яку ви визначили.

Для визначення і виявлення реальної проблеми корисним інструментом може стати CATWOE.

Що таке CATWOE?

CATWOE — це мнемонічний контрольний список для визначення проблеми.

Це визначення вперше з’явилося в роботі професора системної інженерії Пітера Чекленда (Peter Checkland). Він розробив методологію Soft Systems для вирішення проблем різних людей і окреслив елементи, на які можуть впливати проблеми. Це допомагає розширити наші уявлення про ситуацію.

  1. Clients / Клієнти — хто вони, як проблема на них впливає?
  2. Actors / Дійові особи — хто залучений у проблему? Кого слід залучити для вирішення проблеми?
  3. Transformation / Процес Трансформації — які процеси порушені?
  4. Worldview / Глобальний масштаб — які глобальні наслідки передбачаються?
  5. Owner / Власник — хто володіє процесами, яка роль в їх вирішенні?
  6. Environmental constraints / Зовнішні чинники та обмеження — які є обмеження, що можуть вплинути на кінцевий результат?

Приклад CATWOE

Використаємо приклад плинності персоналу, аби проілюструвати роботу цієї техніки.

1 крок: Описати ситуацію

Визначте, про що ви думаєте. Це не постановка проблеми, це просто спроба описати ситуацію. Наприклад: “Роздуми про способи, якими можна утримати персонал”.

MUST READ:  Прийняття рішень: як не потрапляти в пастки, розставлені нашим мозком?

2 крок: Мозковий штурм

Для кожного елемента CATWOE задавайте питання, засновані на питаннях, наведених у таблиці нижче, але які відносяться до конкретної проблеми, котру ви намагаєтеся вирішити. Переконайтеся, що ваші відповіді охоплюють всі області, які можуть бути порушені проблемою, і зосередьтеся на ймовірних основних причинах. Наприклад:

C: Клієнти “Хто працював і які проблеми у них виникали?”

Організація в цілому:

  • Низька продуктивність, тому що не вистачає людей.
  • Високі витрати на перепідготовку.
  • Високі витрати втрати клієнтів.

Члени команди:

  • Більше роботи у одного конкретного співробітника так, як він змушений компенсувати брак персоналу.
  • Стрес через збільшену робочого навантаження.
  • Низький моральний дух через високу плинність кадрів.

Клієнти організації:

  • Низька якість продукції і недосвідчений штат впливають на якість послуг, що надаються.
  • Високий рівень незадоволеності.
A: Дійові особи “Хто буде впроваджувати рішення і що вплине на їх успіх?”

HR-відділ:

  • Подивіться на методи найму.
  • Оцініть внутрішні системи, які можуть впливати на плинність кадрів.

Організація в цілому:

  • Подивіться, як в організації ставляться до співробітників.
  • Як люди навчаються і отримують підтримку?
  • Як ви можете заохочувати працівників?
T: Процес Трансформації “Що впливає?”

Система відбору персоналу, включаючи рекламу, перевірку резюме, співбесіди, тестування і перевірку рекомендацій.

Інші системи:

  • Оцінка ефективності.
  • Нагороди та визнання.
  • Навчання і розвиток.
  • Наставництво і коучинг.
W: Глобальний масштаб “Що в перспективі?”

Наша культура в компанії відштовхує людей? Або ми не наймаємо потрібних людей? А може ми звільняємо потрібних людей? Люди відчувають, що вони — або ми — вносять позитивний вклад у світ?

O: Власник “Хто керує процесом у даний час?”

Окремі менеджери в організації та відділ кадрів. Необхідно усвідомлювати опір змінам. Ви повинні показати цінність із точки зору грошей і задоволення.

E: Зовнішні чинники та обмеження “У яких умовах ви повинні працювати?”

Культура, яка є традиційною і стійкою до змін.

Час і гроші — їх завжди не вистачає.

Ринок праці — важко знайти людей.

3 крок: Головне в проблемі

Проаналізуйте свої відповіді на питання CATWOE і знайдіть основні процеси, які мають найбільший вплив на досліджувану проблему. У наведеному вище прикладі найбільше впливають на проблему наступні фактори:

  • Корпоративна культура.
  • Навчання і підвищення кваліфікації персоналу.

4 крок: Почніть вирішувати проблему

Пройшовши через CATWOE, ви будете мати набагато більш чітке уявлення про характер проблем, з якими вам доведеться розбиратися.

Ймовірно, проблем у вас побільшає, тому виділіть ті, які ви можете ідентифікувати. Наприклад, ви можете подумати наступне:

  • Культура в компанії не орієнтована на людей: нових людей залишають “потонути або почати плисти”.
  • Немає ефективної адаптації.
  • Нагороди, які ми даємо, не спонукають і не залучають людей.

Потім почніть процес вирішення цих проблем. Стратегії, які ви використовуєте, швидше за все, лежать за межами CATWOE і будуть варіюватися в залежності від характеру проблем, які ви вирішуєте.

За матеріалами Технология тренинга

Ілюстрація: habr