У одному із останніх випусків онлайн журналу CNNMoney.com з’явилася стаття під провокаційною назвою: „Чому Google потрібно здійснювати інвестиції у Microsoft”. Щоправда, логічних пояснень, чому ж пошуковий (а тепер і програмний) гігант повинен забезпечувати коштами одного зі своїх конкурентів, так і не було наведено. Все ж у статті доволі цікаво простежувалося, яким чином набуває могутності ця гігантська компанія, і як вже найближчим часом вона може здобути вплив фактично на будь-який бізнес, дотичний до Інтернету.
Вже сьогодні компанія здобула величезну частку пошукового ринку. Лише в США понад 50% ринку пошуку належить саме Google. І йдеться не лише про тих людей, у яких саме Google встановлено домашньою сторінкою у браузері. А насамперед – про власників інтернет-бізнесу, які застосовують інструменти Google у своїй щоденній діяльності.
Значний відсоток продажу продукції все більшої та більшої кількості компаній (особливо – невеликих) сьогодні залежить від Google. Саме з цього сайту (чи його підсистем) приходить вражаюча кількість покупців. Іноді навіть більше, ніж половина. Іншими словами, такі невеликі компанії не здатні ефективно функціонувати без підтримки Google, оскільки їхня інфраструктура повністю зав’язана на його сервісах.
Якщо ж ваша діяльність зав’язана на розповсюдженні інформації чи медіа (будьте ви великим інформаційним агентством чи блогером-одинаком) саме Google може зробити вас королем, чи знищити. Якщо з якихось причин контент вашого сайту не котується рейтинговим механізмом Google і у пошукових результатах ви з’являєтеся на останніх сторінках – тоді ви у скрутному становищі. Натомість, компанії, які не пропонують жодної цінності своїм клієнтам, але навчилися оптимізувати свій контент таким чином, щоб з’являтися високо у пошукових результатах, мають всі шанси на успішний бізнес.
Google вдалося настільки міцно закріпитися на пошуковому ринку і набути таких конкурентних переваг, що деякі експерти стверджують, що, наприклад, Yahoo зуміла б заробити набагато більше, розмістивши у себе рекламний блок Google AdSence, ніж напряму конкуруючи із пошуковим гігантом. Принаймні деякі компанії, які раніше хотіли називатися конкурентами Google, сьогодні так і роблять.
Ризики від такої ситуації на інтернет-ринку (між іншим, одного із найбільш перспективних і динамічних ринків у світі) – очевидні. По суті Google вже сьогодні є монополістом, який при бажанні може диктувати свої правила. Тому все більше та більше експертів починають ставитися до Googlе так, як ставилися до Micrsoft наприкінці 90-их – його остерігаються. Залишається тільки здогадуватися, що буде далі…