Виявляється здатність людини справлятися з керівною роботою піддається прогнозуванню. Достатньо піддати співробітника серії ретельно підібраних психологічних тестів й імовірність помилки з новим призначенням можна звести до мінімуму. Саме це стверджують американські вчені Джордан Питерсон (Jordan Peterson) з Університету Торонто, Роберт Пів (Robert Pihl) з Університету Макгілла та Даніель Хіггінс (Daniel Higgins) із Гарвардського університету в статті “Prefrontal cognitive ability, intelligence, Big Five personality, and the prediction of advanced academic and workplace performance”, опублікованої в Journal of Personality and Social Psychology.
Щоб справляти на навколишніх враження компетентного керівника, достатньо добре справлятися із завданнями, для рішення яких потрібна робота так званих регуляторних функцій мозку, виявили дослідники. І саме розвиненість регуляторних функцій мозку перевіряється за допомогою тестів, пишуть “Ведомости”.
Пів, Пітерсон і Хіггінс піддавали випробувані послідовності із семи тестів, під час яких вимірялися орієнтація в просторі, швидкість реакції на зовнішні стимули, короткострокова й довгострокова пам’ять, тощо. Наприклад, щоб виміряти, наскільки рішучий учасник тестів, йому показували на екрані комп’ютера послідовно чотири букви. Він знав заздалегідь, які з букв означають сигнал до дії, і повинен був відреагувати натисканням кнопки миші. Наприкінці тесту підраховувалося число правильних відповідей.
У перших двох експериментах, у яких брали участь студенти, ученим удалося встановити чіткий зв’язок між сумарною оцінкою учасника і його академічною успішністю. З 80-ти співробітників американської виробничої компанії, задіяних у третьому експерименті, чверть працювала в області адміністрування й продажів, 35 займалися обслуговуванням клієнтів, 12 займали секретарські й 12 – менеджерські позиції.
Виявилося, що чим складнішу роботу виконує співробітник, тим вище кореляція між результатами його тестів і результатами його праці, які роботодавець оцінював два рази в рік.