Стійке лідерство ґрунтується на позитивних цінностях, які формують наш характер. А самі цінності подібні до огорож, — вважає Майкл МакКінні (Michael McKinney), президент M2 Communications і LeadershipNow. Коли ми їдемо, ми бачимо огорожі у зонах небезпеки чи невизначеності. Вони розміщені там, щоб утримати нас на дорозі, а не відправити до кювету або скинути зі скелі.
Цінності захищають нас від життєвих навантажень та спокус. Таким чином ми можемо уникнути етичних та моральних помилок у запалі моменту. Негативні зовнішні впливи оточують нас усюди. Вони можуть змусити нас реагувати, а не відповідати, і підірвати наше лідерство, скомпрометувавши наші судження та здоровий глузд.
Цінності — це принципи та переконання, відповідно до яких ми живемо та приймаємо рішення. Цінності полягають у тому, щоб робити правильні речі — зумовлені дії — коли ми маємо вибір. Цінності можуть бути складними, тому що вони малюють лінію на хисткому піску — огорожу. Але ця огорожа зміцнює вас і допомагає приймати спокійні раціональні рішення в емоційних ситуаціях.
Цінності формують ваш характер. А ваш характер стає культурою організації — організаційною операційною системою. Життєві цінності створюють довіру.
Що потрібно пам’ятати про цінності
- Цінності, якими ви живете, у кращому випадку можуть бути устремліннями. Як ми поводитимемося? Що ми цінуватимемо і винагороджуватимемо в нашій організації і, зокрема, в нашому особистому житті? Дії відбивають цінності. Там не сховатись. Цінності спрямовують дії та створюють передумови для успіху.
- При систематизації своїх цінностей обмежте їх список трьома-сім’ю та докладно поясніть.
- Перелік базових цінностей, таких як чесність та робота в команді, є надто розпливчастим та легко відкидається. Цінності — це дії. Уточніть, що означає слово, яке часто вживається. Чесність означає, що я говоритиму правду, навіть якщо це може завдати мені болю. Смирення — що я прислухаюся до інших точок зору і змінюю напрямок, коли це необхідно. Ви маєте прагнути привнести простоту та ясність у кожне значення цих слів.
- Цінності, що ґрунтуються на наших переконаннях, формують основу нашого характеру чи організаційної культури. Культура — це характер організації.
- Наймайте лише тих, хто відповідає вашим цінностям — тих, якими ви живете. Вам потрібні люди, дії яких відповідають цінностям організації; і ці люди процвітатимуть і зростатимуть на благо собі та організації. Ретельно вибирайте свої цінності, тому що вони притягують подібні цінності та людей зі схожими переконаннями.
- Коли щось йде не так, виникає невідповідність цінності або цінність, котра ніколи не була заявлена. Але реагувати на кожну проблему запровадженням нової цінності — лицемірство. Якщо є відчуття, що ви щось робите для вирішення проблеми, але до суті справи не доходить, вам може знадобитися обговорення стратегії, а не цінностей.
- Як лідери, ми шукаємо внесок, а не консенсус при об’єднанні цінностей організації.
- Цінності важливіші за правила. Правила змушують нас розуміти цінність. Вони ведуть нас до цього. Хоча правила мають ґрунтуватися на цінностях, коли ситуація незрозуміла; за замовчуванням використовується цінність, а не правило.
- Цінності мають ґрунтуватися на позитивних переконаннях, тому що вони розвивають. Цінності, що ґрунтуються на негативних переконаннях, руйнують людей.
- Цінності виходять за рамки цілей та стратегій. Цінності залишаються, навіть коли цілі та стратегії руйнуються або змінюються.
Ілюстрація: topclassactions.com