Європейські веб-стартапи не відстають від американських

Європейські веб-стартапи не відстають від американськихЄвропа вже практично не уступає Силіконовій долині ні за кількістю підприємців, ні за обсягом венчурних грошей (більше $1 млрд. за перші 9 місяців 2007-го року). Тут з’явилися навіть професіональні “стартапери”, які запускають і продають проекти Веб 2.0 один за іншим, ніби гарячі пиріжки. Про це йшлося на конференції Web & Communities Summit, де недавно були представлені 25 найкращих європейських веб-стартапів, пише “Хабрахабр” із посиланням на BusinessWeek.

Один із найуспішніших “стартаперів” – француз П’єр Шаппаз (Pierre Chappaz). Він продав свій перший стартап Keikoo корпорації Yahoo за $700 млн. у 2004-му році, на виручені гроші запустив новий стартап Netvibes, а після його успіху – ще й Wikio (європейський конкурент Digg), яким і займається зараз.

Для конференції у Швейцарії серед 420 номинантів були відібрані 25 найкращих стартапів Веб 2.0, кожний з яких ставить перед собою амбіційні цілі. Подивитися на них з’їхалися венчурні інвестори із усього континенту. Деякі з ідей дуже оригінальні й перспективні.

MUST READ:  10 гріхів стартапера

Серед найперспективніших стартапів Європи були представлені:
– європейський YouTube-клон DailyMotion (стартап засновано у Франції, 2005-ий рік);
– універсальна платформа для віджетів на мобільних пристроях Goojet (Франція, 2007);
– віртуальний футбольний менеджер CyberSports (Великобританія, 2006, проект ще не працює);
– каталог персонального майна MyThings (Великобританія, 2004), який автоматично оновлюється при здійсненні покупок в інтернет-магазинах;
– інтерфейс для соціальних мереж на мобільних телефонах Zyb (Данія, 2005);
– аналог американського проекту FON для безкоштовного загального WiFi-доступу WeFi (Ізраїль, 2006).

Є й більш оригінальні ідеї. Наприклад, біржа куплених квитків Seatwave (Великобританія, 2006), де власники непотрібних квитків у театр, кінотеатр, на проїзд у транспорті і літак можуть продати свій квиток за меншою ціною. Кажуть, у Європі вторинний ринок квитків складає близько $10,3 млрд.

Німці розробили 3D-соціальну мережу для проведення зустрічей і нарад sMeet (Німеччина, 2006). Барвистий світ завантажується через веб-інтерфейс на комп’ютер або мобільний телефон.

MUST READ:  Соціальні медіа як важіль бізнесу: як робити це правильно?

Ще один цікавий проект – безкоштовна програма coComment (Швейцарія, 2007) для централізованого відстеження дискусій у тисячах блогів.

Кіберпанківська суміш класичної соціальної мережі й тоталізатора – проект Bragster (Великобританія, 2007), де учасники з азартом змагаються один з одним, або вказують на якісь події зі свого життя (мій хлопець Тед освідчиться мені до кінця року; подруга Наталка прийде в школу в нижній білизні), а всі інші роблять на них ставки. Найцікавіше те, що сума ставок накопичується до такої межі, що об’єкт дійсно змушений буде зробити те, що від нього “вимагає” мережевий розум.