Перли від псевдо-Стіва Джобса

Перли від псевдо-Стіва ДжобсаЯкщо ви не здатні глузувати з генія, чи можете ви його по-справжньому оцінити? Карлін Хон (Carleen Hawn) на сайті FoundRead представила широкій публіці “10 заповідей псевдо-Стіва Джобса” – перли з пародії “Варіанти: таємне життя Стіва Джобса” (Options: The Secret Life of Steve Jobs), що стосуються менеджменту. Читайте й плачте. Можливо, одного разу ви також побачите себе на обкладинці якого-небудь бізнесу-журналу (на зразок Fast Company) під заголовком “Кретин”, і тоді ви будете точно знати, що ви на самій вершині.

10 заповідей псевдо-Стіва Джобса:

1. Ніколи не говоріть людям про їх справжній статус. Нехай гадають. Нехай бояться. Інакше вони заледащіють. Креативність виникає завдяки страху. Уявіть художника… він помре від голодної смерті, якщо не закінчить картину… Те ж саме стосується й людей в Apple і Pixar. Вони щодня приходять на роботу, знаючи, що це може бути їхнім останнім днем… вони працюють до одуру. Повірте мені.

2. Необов’язково наймати кращих. Можете найняти кого завгодно, аби тільки налякати їх до смерті… Подивіться на паршиві машини, що випускають у Детройті, де ніколи нікого не звільняють. Порівняйте це з тим, що випускають на в’єтнамських заводиках із потогінною системою… Ми не можемо буквально піддавати ризику життя своїх співробітників, але ми ніколи не зробили б OS X такою надійною, якби наші інженери не були переконані, що щораз, коли в системі виявляється глюк, одного інженера вбивають.

3. Просувайте по службі тільки тупих. Але не просто всіх тупих підряд. Вам потрібно знайти певний тип тупих людей, які насправді переконані, що вони супергеніальні. З них виходять просто чудові менеджери, і ними неймовірно легко маніпулювати. Таких легко виявити. Кращі кандидати – колишні консультанти McKinsey.

MUST READ:  Як купити за $10, а продати за $35? Історія про мавп!

4. Ніколи не говоріть людям, що від них очікують. Змушуйте людей рівнятися на неймовірно високий стандарт, але не говоріть їм, що цей стандарт собою представляє (ось у чому трюк!). І звільняйте їх, якщо вони йому не слідують. Знаєте, що це робить із людьми? Це зводить їх з розуму… Божевільні люди більш креативні. І більш продуктивні. Це знає будь-який психіатр у світі.

5. Менеджер має бути непослідовним і непередбаченим. Дійте спонтанно. Одного дня скажіть, що така-то річ – чудова, а чувак, що її зробив – геній. Наступного дня скажіть, що річ – лайно, а чувак – тупиця. Спостерігайте, як завзято тепер буде працювати ця людина, намагаючись вас вразити.

6. Ніяких похвал. Ніколи. Гуру менеджменту також стверджують, що потрібно нагороджувати за продуктивність… Я не згоден… Почніть хвалити людей, і незабаром побачите, що вони почнуть думати, ніби вони такі ж розумні, як і ви. Такого допускати не можна. Всі співробітники повинні завжди знати, що ви краще їх у всьому. Критика, що повторюється в найбільш принизливій формі – один зі способів цього досягти.

7. Тримайте людей у зневірі. Регулярно звільняйте співробітників без усякої причини. Виходьте із себе, кричіть на людей, обзивайте їх, а потім звільняйте. Або ще краще – не звільняйте. Дайте їм подумати, що вони вижили ще кілька днів. І, як тільки вони розслабилися, викличте їх до себе й звільніть.

MUST READ:  Як створити галас в стилі iPhone для свого бренду

8. Шаленійте. Один тактичний прийом, який варто застосовувати в крайніх обставинах… Буквально ридайте, кричіть і качайтеся по підлозі, як трирічна дитина… Це працює, тому що коли люди бачать, як доросла людина ридає й кричить, це їх лякає. Вони зроблять усе, що завгодно, щоб це припинилося. Геніально.

9. Не розмовляйте зі співробітниками в ліфті. Я заходжу в ліфт… і посміхаюся або здороваюся… Іноді співробітники розмовляють один з одним, але розмова не включає мене. Я чекаю свого поверху, а потім, коли двері відкриваються, я повертаюся і кажу: “Те, що ви тільки що сказали – повна нісенітниця. Ви не знаєте, про що говорите. Підіть і зберіть свої речі з робочого столу”.

10. Починайте з рекламної кампанії. Частково те, що так відрізняє Apple від інших і робить Apple краще інших – це те, як ми створюємо свої продукти. Ми не починаємо із самого продукту. Ми починаємо з реклами. Ми витрачаємо місяці на одну тільки рекламу… Всі інші починають із продукту. Саме тому більшість рекламних роликів – лайно. У компанії Apple… Якщо ми не можемо придумати хороший рекламний ролик, ми, швидше за все, не почнемо працювати над самим продукт.