Разом із розвитком світу бізнесу, розвивається і ринок консалтингу. Як і у кожному бізнесі, в ньому також існують свої професіонали і свої шахраї. І якщо відшукати перших буває доволі складно, то другі знайдуть вас самі. Як застерегти себе від недоброчесних консультантів, розповідає автор блогу Services Safari. Він наводить кілька характеристик, які повинні бути притаманні кожному консультантові, а інакше краще відразу показати йому на двері.
Отже, консультант повинен:
1. Ставити виклики перед керівниками та власниками бізнесу. І не братися за проект консалтингу, якщо такий проект не здатен допомогти компанії. Інтереси компанії для консультанта повинні бути важливіші, ніж його власні. Якщо єдине, про що думає консультант, це оплачувані години роботи, які він зможе провести за проектом у вашій компанії, тоді це неправильний консультант. Позбавтесь від нього якомога швидше.
2. Рекомендувати найшвидші, найдешевші і найпростіші рішення, які здатні зарадити проблемі вашої компанії. Невиконанням цієї проблеми грішать не тільки консультанти, але й лікарі. Можливо й вам доводилося приходити до лікарні з ангіною, а йти з діагнозом ще двадцяти хвороб, лікування яких зовсім недешеве. І справа зовсім не у вашому імунітеті чи організмі – справа у лікареві. Якщо консультант думає тільки про власну кишеню – женіть його!
3. Займатися не тільки встановленням програмного забезпечення та його налаштуванням. Кожен може назвати себе консультантом, але не кожен є ним насправді. І якщо людина, яка прийшла до вашої компанії, займається лише комп’ютерами – тоді перед вами не консультант, а системний адміністратор. І платити йому слід, як системному адміністраторові.
4. Бути незалежним і об’єктивним. Незалежність і об’єктивність – це як цнотливість. Варто один раз її втратити – і назад вже не здобудеш. Тому консультантам слід завжди пам’ятати про свою репутацію. Якщо вони розголошують таємниці своїх клієнтів – то це погані консультанти.
5. Не лише „керувати” проектом. Менеджери проектів – це дуже корисна професія. Вони збирають дані про час та витрати і надають ці дані клієнтам. Але вони не консультанти. Завдання консультантів, не лише зібрати всі необхідні дані і проаналізувати їх, але й допомогти клієнтові розпорядитися цими даними і прийняти правильне рішення. А найкращі консультанти несуть відповідальність за наслідки такого рішення разом із клієнтом.