Ліза Боделл (Lisa Bodell), CEO FutureThink та авторка книги «Why Simple Wins» («Чому просте перемагає»), розробила підхід MURA у 2015 році, щоб дати командам практичний підхід до спрощення роботи. Так, це незграбна абревіатура, яка звучить як марка старого принтера, а не як ключ до трансформації вашої роботи. Але MURA є ефективним фреймворком, що запам’ятовується, для спрощення завдань і проєктів. Його легко застосувати і він не створює складнощів. Уявіть, як можна спростити все — від звітів до великих, заплутаних завдань, застосувавши ці чотири принципи:
- Minimal (мінімально)
- Understandable (зрозуміло)
- Repeatable (повторювано)
- Accessible (доступно)
MURA — це швидкий лакмусовий папірець, який допоможе вам позбутися непотрібних витрат і творити простоту. Давайте розберемося, що це таке.
Розтлумачення MURA
Мінімалізм (M)
Якщо взяти лише одну річ із MURA, то нехай це буде: простота відсікає все зайве. Мінімалізм — це усунення непотрібних кроків, процесів та інформації, щоб виявити головне. Це не означає, що потрібно робити мінімум — це означає вдосконалення роботи до необхідного рівня.
Класичним прикладом є компанія Southwest Airlines. У той час як більшість авіакомпаній експлуатують кілька типів літаків, Southwest зупинилася на одному: Boeing 737. Ця стратегія забезпечила уніфікацію, дозволивши екіпажам зосередитися на одній моделі, спростивши технічне обслуговування і зменшивши затримки.
Застосування мінімалізму у вашій роботі може означати скорочення списку справ або заміну щотижневих зустрічей на 15-хвилинне зведення електронною поштою. Скорочуйте, спрощуйте і спостерігайте, як зростає продуктивність.
Зрозумілість (U)
Недостатньо, щоб щось було впорядковано — воно також має бути зрозумілим. Складність з’являється тоді, коли ідеї ховаються за жаргоном або непотрібними деталями. Річард Бренсон на цей випадок відстоює правило: Якщо пропозицію не можна підсумувати на зворотному боці конверта, вона, ймовірно, занадто складна.
Коли компанія Fidelity застосувала цей принцип, вони вдвічі скоротили кількість юридичних контрактів, відмовилися від жаргону і створили шаблони, які можна використовувати в усіх відділах. Якщо ви не можете пояснити свій проєкт колезі двома реченнями, час спрощувати.
Повторюваність (R)
Якщо спрощений процес не можна повторити, то це лише одноразове диво. Повторюваність означає розробку завдань і робочих процесів таким чином, щоб їх можна було надійно відтворити. Не слід вигадувати велосипед — лише плавний, передбачуваний процес, який можна масштабувати та поширювати.
Згадайте Starbucks. Частина сили їхнього бренду полягає в повторюваності досвіду: кожне лате готується за одним і тим же рецептом, що створює послідовність і передбачуваність.
На робочому місці це може виглядати як створення шаблонів для звітів, сценаріїв для зустрічей або рутинних процедур, які спрощують виконання кожного нового завдання.
Доступність (А)
Простота — це і про відчинення дверей, і про їх зачинення. Доступність означає, що речі мають бути зрозумілими, їх легко знайти та наявними для тих, хто їх потребує. Коли люди мають легкий доступ до інформації, вони працюють швидше і впевненіше.
Google, наприклад, відкрив свій вихідний код, запрошуючи інших використовувати їхні напрацювання та впроваджувати інновації.
У вашій роботі доступність може виглядати як створення спільної теки з ресурсами, якими може користуватися ваша команда, або написання зрозумілих коротких викладів, якими можна легко ділитися.
Як застосовувати MURA в щоденній роботі
Щоб включити MURA у свою щоденну роботу, розглядайте це як чекліст. Щодо кожного проєкту запитуйте себе:
- Чи є це мінімальним? Що я можу вилучити?
- Чи є це зрозумілим? Чи можна це пояснити одним реченням?
- Чи можна це повторити? Чи є процес, який я можу стандартизувати?
- Чи є це доступним? Чи можуть ті, кому це потрібно, легко отримати до нього доступ?
Припустимо, вам потрібно підготувати щотижневий звіт, який зазвичай складається з 10 кроків. Застосовуючи MURA, ви можете зрозуміти, що певні розділи є надлишковими, деякі терміни є надто технічними, а шаблон звіту не є уніфікованим. Отже, впорядкуйте звіт, спростіть мову, створіть шаблон і поділіться ним зі своєю командою.
MURA — це більше, ніж абревіатура, це філософія перетворення складності на ясність. Зосереджуючись на принципах мінімалізму, зрозумілості, повторюваності та доступності, ви даєте собі та своїй команді чітку структуру для спрощення.
За матеріалами Fast Company