Епідемія некомпетентності, яка особливо гостро проявляється на управлінському рівні, загрожує поглинути весь світ, — пише management-issues. Та, на щастя, у некомпетентності є декілька типових ознак, знаючи про які можна успішно її уникати, а наткнувшись на неї — долати. Нижче наведено список десяти звичок некомпетентної людини, складений підприємницею і письменницею Маргарет Хефернен (Margaret Heffernan).
1. Нездатність діяти — перша ознака некомпетентності. Справжні лідери приймають рішення, тоді як некомпетентні менеджери шукають виправдання.
2. Бажання приховати інформацію — ще одна звичка некомпетентних людей.
3. Надмірна вразливість до всього.
4. Нездорове бажання завжди і у всьому дотримуватися процедур — це також ознака некомпетентності. Правила були створені для того, щоб допомогти бізнесові, а не для того, аби перетворити його на ритуал. І якщо ваш безпосередній керівник надто часто заглядає до інструкції — можливо він також належить до категорії некомпетентних менеджерів.
5. Коли відкривається нова посада у компанії, некомпетентний менеджер віддає перевагу слабшим кандидатам. Вочевидь причиною цього є побоювання, що талановитий новачок “підсидить” свого керівника.
6. Бажання постійно вдаватися у деталі, займатися мікроменеджментом та втручатися у роботу кожного працівника, забуваючи при цьому про “загальну картину” — також є ознакою некомпетентності.
7. Невміння ставити та дотримуватися дедлайнів — ще одна звичка некомпетентних менеджерів.
8. Менеджер, який принципово відмовляється вдруге брати на роботу колишніх співробітників (навіть якщо деякий час вони працювали в іншій компанії) — це людина, якій начхати на кваліфікацію своїх працівників.
9. Деякі менеджери потрапляють у залежність від консультантів, оскільки таким чином вони можуть скинути зі своїх плечей тягар “найважчих” обов’язків.
10. Насамкінець, справді погані менеджери — ті, які найдовше затримуються на роботі. Як каже Хефернен, “їм здається, що вони демонструють героїзм, але їхній вдаваний роботоголізм, вочевидь, є найяскравішою ознакою некомпетентності”. Компетентний менеджер цінує свій час і вміє зберігати баланс між роботою та особистим життям.
Не забувайте про ознаки некомпетентності і, можливо, вам ніколи не доведеться зіткнутися з наслідками цього руйнівного явища.
Ілюстрація: HBR