Сум як двигун торгівлі

Сум як двигун торгівліПокупці, які перебувають у поганому настрої, витрачають набагато більше грошей, ніж їх більш врівноважені або щасливі побратими. Такий висновок робить дивне дослідження, проведене психологами із чотирьох університетів США – Carnegie Mellon University, Stanford University, Harvard University і University of Pittsburgh.

Дослід був доволі простим: учасникам експерименту показували відеокліпи. Третина “піддослідних” дивилися ролики, наповнені сумними й жорстокими подіями; третина – спостерігала “нейтральні” сюжети; інші – веселі й оптимістичні постановки. Після цього їм пропонувалося купити якийсь ординарний побутовий предмет – наприклад, пляшку питної води, пише Washington Profile.

Отут вже дослідників очікувало відкриття: люди, з першої групи (тобто ті, хто перебував у поганому настрої) були готові заплатити за пляшку води на 300%(!!!) більше, ніж люди із другої (“нейтральної”) і третьої (“оптимістичної”) груп.

Таким чином, був зроблений висновок, що негативний настрій якимось чином змінює сприйняття людини: він перестає адекватно оцінювати власні потреби й можливості. Автори дослідження підкреслюють, що цей ефект носив короткостроковий характер і був викликаний штучно. Отже, якщо депресія викликана об’єктивними причинами й триває тривалий час, то морально страждаюча людина здатна зробити безліч серйозних помилок.

MUST READ:  Як контент перетворюється в доход, а споживачі у творців

Автори дослідження вважають, що готовність платити за товари нерозмірну ціну, імовірно, має два пояснення: або горе придушує розум людини; або він готовий іти на будь-які витрати, щоб “підсолодити собі пігулку” – полегшити нещастя, здобуваючи які-небудь матеріальні блага.

Ось сиджу собі і думаю… А може й дійсно, українські торговці теж дивовижним чином знайомі з такою практикою. Тоді дуже легко пояснити їхні надприбутки та наші з вами пусті гаманці 😉