Більшість бізнес-консультантів хотіли б, щоб клієнти ставились до них із довірою та були вдячні за можливість працювати разом. Але у добі є тільки двадцять чотири години, третину з яких ми витрачаємо на сон, а те, що залишається, змушені розділяти між безліччю інших потреб, як особистого так і бізнес-характеру. Що ж можна зробити аби заслужити довіру та зміцнити стосунки із клієнтом, якщо у вашому розпорядженні дуже обмежена кількість часу? Відповідь на це запитання дає автор професійного блогу Passion, People and Principles Девід Мейстер (David Maister).
Насамперед, слід бути абсолютно впевненим, що у ті рідкісні моменти, коли ви взаємодієте із клієнтом – ви досягаєте повного порозуміння. Щоб унаочнити це твердження, розгляньмо таку взаємодію з точки зору стосунків між лікарем та пацієнтом. Пацієнт не вимагає від лікаря, щоб той проводив із ним якомога більше часу. Все, чого він хоче – це абсолютної уваги та допомоги лікаря під час сеансів огляду або лікування.
По-друге, хороший лікар завжди повинен виходити на контакт раніше, ніж пацієнтові по-справжньому стане необхідна його допомога.
Те саме стосується консультанта. Перш ніж попрощатися із клієнтом після вдало проведеної наради чи стратегічної сесії, консультант повинен переконатися, що клієнтові не потрібна ще якась його допомога.
Зайве говорити, що у клієнта завжди повинна бути змога вийти на контакт із консультантом. Це один із тих випадків, коли прохання про дозвіл бути тимчасово недоступним для контакту – це краще, ніж подальші вибачення щодо того, що з вами не мали змоги зв’язатися.
На жаль ви не завжди матимете змогу віддавати клієнтам свій час. Тож максимізуйте користь від того часу, який вам таки вдається проводити разом.