Google завершив угоду з придбання однієї з найстаріших рекламних інтернет-компаній DoubleClick. Як відомо, ця угода була оголошена ще 14-го квітня 2007-го року, але тільки 11 березня 2008-го року антимонопольні служби її ухвалили, повідомляє Хабрахабр із посиланням на агентство Reuters.
У прес-релізах і новинах про це пишуть доволі нудними “рекламними” фразами: “Ця угода дозволить Google прискорити своє просування на ринок корпоративної банерної реклами та завершити свій план розвитку на цей рік”. Аналітики Reuters вирішили подивитися глибше на особливості угоди й оцінили, що ж відбуватиметься далі.
По-перше, майбутня інтеграція DoubleClick з AdSense/AdWords цілком очевидна. У цьому випадку Google усього лише розширює свою область діяльності. Якби Google купував компанію в тій області діяльності, якою він уже займається, то це явно зменшило б конкуренцію в такій сфері. Однак саме через відмінність у позиціюванні (DoubleClick використовується для рекламних кампаній великих фірм, від Visa до Microsoft) американські та європейські антимонопольні служби дали дозвіл Google на цю покупку.
Звичайним “користувачам” AdSense це теж напевно буде помітно. Ефект для рекламодавців буде приємний і зручний, як для рекламодавців “колишнього DoubleClick”, так і “колишнього AdWords” – вони зможуть істотно розширити сферу покриття своїми рекламними кампаніями за рахунок сайтів, підключених до “протилежної” мережі. Буде, звичайно, кілька неприємних сюрпризів (зокрема, через те, що на DoubleClick зараз активно рекламуються конкуренти Google – наприклад, AOL і, зрозуміло, Microsoft), але в цілому ефект буде позитивний.
Власники рекламних площадок одержать більше можливостей вибору між формою банеру (текстовий чи графічний) залежно від зручності вписування в дизайн сайту; можливо, збільшаться доходи (більша маса реклами дозволить робити більш точний таргетинг і підвищить CTR – рекламодавцям це буде корисним).
Ті ж, хто тільки “дивиться на рекламу”, можливо, звернуть увагу на підвищення її розмаїтості й появу зовсім нових рекламних кампаній на звичних сайтах. Крім того, об’єднання досить різних таргетингових механізмів DoubleClick і Google ще більше підвищить релевантність кожного з них, що знову ж викличе позитивні наслідки для всіх трьох сторін (такі, як підвищення якості відвідуваності в рекламодавців, підвищення доходів у вебмайстрів і підвищення користі від реклами для “читачів”).
По-друге, підходи до реклами в Google і DoubleClick досить різні, і їм є чому повчитися друг у друга. У Google є контекстно-залежна реклама по ключових словах у розвиненій мережі сайтів, але головне – ця ж реклама показується по запитах у його надпопулярному пошуковому сервісі.
У DoubleClick же все набагато цікавіше. Позиціюючись на банерный рекламі, DoubleClick був змушений вилизати до блиску свою банерну систему (DART), щоб забезпечити хоч якийсь ефект від неї. На відміну від Google, DoubleClick робить таргетинг реклами не стільки по сайту-площадці, скільки по користувачеві. Більше того, DoubleClick дозволяє робити таргетинг реклами за зібраною інформацією про користувача – аж до локального часу доби!
Об’єднання механізмів таргетингу за контентом сайта й по користувачеві одночасно створить продукт із абсолютно унікальною можливістю таргетування реклами… і складно навіть уявити, як після цього буде розвиватися ринок інтернет-реклами.