Успіхи Google на ниві глобального пошуку, як виявилося, не дають спокою урядам багатьох країн. Деякі держави вже стурбовані створенням національних пошуковиків. Наприклад, уряд Франції виділить 99 мільйонів євро на розробку європейської пошукової системи Quaero, яка покликана потіснити американську корпорацію на ринку інтернет-пошуку.
За планами консорціуму з 23 розробників новий європейський пошуковик на повну силу запрацює через п’ять років. Головною конкурентною перевагою цього продукту стане фокус на пошук зображень, відео й аудіофайлів. Quaero зможе не тільки розпізнавати та знаходити мультимедійну інформацію, але й здійснювати її редагування і переклад на кілька мов, пише AdWorker.
Надати фінансову підтримку Quaero раніше обіцяв уряд Німеччини, однак у грудні 2006 р. німецька сторона офіційно відмовилася від участі в цьому проекті, оголосивши про створення власного пошуковика Theseus. Цей продукт буде шукати інформацію, використовуючи технології семантичного аналізу смислових зв’язків, що дозволяють більш точно сортувати результати пошуку. Theseus повинен з’явитися на ринку одночасно з Quaero і має бюджет 160 млн. євро.
Слідом за Німеччиною про розробку власного пошуковика, що потіснить Google, також заявив уряд Японії, який виділив у вересні 2007 р. на реалізацію даного проекту 95 млн. євро.
Але й це ще не все. Підхопив пошукову тенденцію … Казахстан. Навіщо Казахстану власний пошуковик із урахуванням того факту, що більшість користувачів країни шукають інформацію за допомогою “Яндекс”, “Рамблер”, Google і Gogo.ru – не зрозуміло. Представники уряду Казахстану пояснюють це тим, що вищеназвані пошуковики розроблені ззовні. 😉
Google можна перемогти лише в технічному плані – але за 5 років Google, який і так іде семимильними кроками в освоєнні віртуального простору, зуміє усунути всі слабкі місця, про які говорив Тім Бернерс-Лі (Tim Berners-Lee), винахідник Всесвітньої павутини і глава W3C.
На його думку, в “Інтернеті майбутнього”, що буде реалізований незабаром, не знайдеться місця для Google. Всі “фішки”, які пропонує зараз відомий пошуковик – це просто дріб’язки в порівнянні з тим, що зможе запропонувати користувачам Мережа в найближчому майбутньому. Тім Бернерс-Лі має на увазі семантичну модель Веба (Semantic Web). За його словами, Google доволі ефективно здійснює пошук у текстах, однак в Інтернеті існує безліч іншої інформації – графічної, відео, тощо – тому компанія, яка першою реалізує семантичні можливості, значно випередить Google.
Тим часом учасники ринку сходяться в думці, що побороти Google зовсім не просто. Наприклад, потрібно, щоб стартап мав достатню фінансову підтримку, і мислячи більш футуристично, ніж існуючі ресурси, знайшов удале рішення проблеми. Крім того, люди повинні почати активно користуватися новими сервісами. Майбутнє Інтернету – це набагато цікавіше банальної гонки та зміни лідера на ринку пошуковиків.