99% матеріалів із маркетингу фокусується на прийомах та техніках продажу клієнтам. Майже ніхто не звертає уваги на те, що клієнти також можуть і навіть повинні “продавати” себе постачальникові, переконаний професор Гарвардського університету Джон Куелч (John Quelch), про що він і пише у статті, опублікованій у виданні Harvard Business School Working Knowledge.
Нам добре відомо, що далеко не всі клієнти отримують однаковий рівень сервісу. Компанії зазвичай краще ставляться до великих клієнтів, ніж до малих. Вони більше поважають постійних клієнтів, ніж випадкових. Більшість з нас приймають це, як належне. Та чи можуть клієнти виправити таку дискримінацію?
Нижче наведено п’ять простих порад, які допоможуть клієнтові отримати від постачальника максимально якісний сервіс:
Будьте вимогливими. Ваш постачальник повинен розуміти, що його компанія не єдина, яка може надати вам потрібну послугу. Він повинен добряче попрацювати, щоб отримати право називатися вашим постачальником. Не соромтесь запитувати про деталі угоди. Адже ви повинні знати про всі умови взаємодії з компанією, яка називає вас своїм клієнтом.
Ставтесь до постачальника з повагою. Якщо ви хочете, щоб ваш постачальник виконував свої обов’язки на відмінно – ставтесь до нього з повагою. Поважайте його, як професіонала. Не будьте зарозумілими. Завжди вчасно виконуйте свої обов’язки і вимагайте того самого по відношенню до себе. Цікавтесь думкою постачальника тощо.
Будьте надійними. Робіть те, що говорите. Завжди вчасно оплачуйте рахунки. Не намагайтеся обманути свого постачальника. Не вимагайте від постачальника безкоштовного виконання завдань, які не були з самого початку включені до угоди.
Будьте несподіваними. Винагороджуйте добре виконані завдання. Платіть більше, ніж обіцяли за винятковий сервіс. Якщо ви відчуваєте, що хочете продовжувати працювати з цим постачальником – тоді постарайтеся залишити у нього хороше враження про себе. Якщо постачальник вважатиме вас хорошим клієнтом – то він зробить для вас навіть більше, ніж обіцяє.
Будьте цікавими. Той факт, що постачальник виконує роботу, не означає, що він не хоче розважатися. Намагайтесь бути цікавими для постачальника. Ставтесь до продавця – як до рівні, адже він не тільки бере гроші з ваших рук, але й допомагає вирішувати ваші проблеми. А іноді ваші поради можуть виявитися цінними для постачальника. І тоді він буде вдячний вам і надаватиме ще якісніший сервіс.