Взявши за основу рецепт французького лікарського вина “French Wine Cola” (“Французьке вино Кола”), аптекар з Атланти Джон Пембертон створив у 1886-му році нові ліки на основі речовин, що містяться в плодах коли та листях коки. Мікстура мала одночасно тонізуючу і болезаспокійливу дію. Назва була знайдена дуже швидко – Coca-Cola. Відвідувачам своєї аптеки Джон Пембертон безуспішно пропонував покуштувати охолоджену суміш, складену з рівних частин винайденої їм мікстури та простої води.
Так тривало до того дня, коли його помічник помилково змішав мікстуру не з простою, а з сельтерською водою. Далі потрібно було придумати спосіб написання імені нового пінливого напою, що й було зроблено в 1886-му році. Авторство належить не художнику-графіку, а простому бухгалтеру Френку Робінсону. Всім дуже подобалося, як він писав Coca-Cola, тому напис взяли й скопіювали з його бухгалтерських книг. Марка була заснована в 1893-му році Кандлером. Він був кращим другом винахідника-аптекаря, який просто за смішну суму продав свою марку та секретну формулу мікстури (довелося чекати рівно 107 років, щоб ця знаменита формула “7Х” стала нарешті відома).
Саме Кандлер нажив мільйонний статок на винаході свого друга, а не його автор – Пембертон. Скорочення Coke раптом стало причиною судової суперечки в 1914-му році. Це трапилося з ініціативи однієї фірми-суперниці, що називалася Koke Company of America. У підсумку Верховний суд визнав виключне право компанії Coca-Cola використовувати дане скорочення, незважаючи на невдоволення багатьох суддів тим, що в Америці жаргонне слівце “coke” означає кокаїн. Тим більше що в інгредієнти напою того часу дійсно входив кокаїн. Щоправда, у мікроскопічних дозах, але й вони повинні бути виключені. Напис Coke стали гравірувати на пляшках тільки в 1941-му році.
У пляшках Coca-Cola вперше з’явилася в продажі в 1894-му році. А фігурну пляшку, яку називають “силует”, створили в 1915-му році. Вага й форма цієї пляшки обрані невипадково: вона повинна була витримувати високий тиск і сильну спеку, через які звичайні пляшки вибухали (а зовсім не тому, щоб зробити форму пляшки схожою на жіночу фігуру у вечірньому облягаючому платті, як багато хто вважав). Сухий закон зробив Coca-Cola у США національним напоєм. Але світову популярність напою принесла друга світова війна.
Із книги Бернара Галі “BRAND: Народження імені”