5 продуктів, в успіх яких не вірили маркетингові дослідження

5 продуктів, в успіх яких не вірили маркетингові дослідженняПроведення маркетингових досліджень багато значить для компаній. Це скаже вам будь-який маркетолог. Однак, варто розуміти, що будь-яке дослідження не є аксіомою і в кінцевому рахунку саме підприємець вирішує – запускати продукт у виробництво, чи ні. Дослідження здатне забезпечити керівника додатковою інформацією, яка допомагає прийняти правильне рішення. Але цілком ймовірно, що результати дослідження виявляться помилковими. Адже виведення нового продукту на ринок далеко не завжди є логічним, передає BizTimes.

Нижче наведено приклади п’яти продуктів, які зуміли досягнути значного успіху навіть попри той факт, що маркетологи зовсім у них не вірили.

1. Sony Walkman
Коли у 1979-му році на ринок вийшов портативний плеєр Sony Walkman – це була справжнісінька революція. До того часу ніхто навіть не мріяв про те, що людина може слухати музику, прогулюючись чи навіть займаючись спортом. Звісна річ, маркетингові дослідження показували, що люди “не хочуть всюди носити з собою магнітофон”. Але, як би там не було, в Sony не звернули уваги на цей факт. І правильно зробили.

Плеєр Sony Walkman не лише приніс світову відомість японській корпорації, але й створив нову категорію товарів – портативні музичні плеєри. Чи можна сьогодні уявити сучасну молодь, яка не слухає свої плеєри де б вона не знаходилася. А починалося все із Sony Walkman, якому маркетологи пророкували “смерть”.

2. Xerox
Назва ксерокс сьогодні є загальною. Вона охоплює не лише продукт однієї конкретної компанії, але всю категорію товарів. Однак, наприкінці 40-их років дослідження, проведені тоді ще компанією Haloid Company (так раніше називалась Xerox) показали, що такий копіювальний апарат не потрібен суспільству. Це занадто дорого та незручно.

MUST READ:  Народження імені: Nissan

Добре, що в керівництві компанії на той час сиділи доволі розумні люди і вони не послухались досліджень. Як наслідок, у 1949-му році на ринок вийшов перший Xerox. Комерційний успіх цього продукту був настільки великим, що компанії перейменували. У 80-ті роки вона стала найбільш інноваційною компанією США. Саме їй ми повинні дякувати не лише за ксерокси, але й за графічний віконний інтерфейс та комп’ютерну мишку (до певної міри).

3. Starbucks
Говард Шульц справді сміливий хлопець. Коли він лише починав свій бізнес, більшість дослідників в один голос стверджували: “Покажіть мені людину, яка готова платити по 3 долари за чашку кави?” І Шульц показував на мільйони американців. А потім і на мешканців інших країн.

В Starbucks продається далеко не найкраща кава. Її неможливо порівняти з найкращими кав’ярнями Італії. Але, безперечно, успіх компанії пояснюється тією атмосферою, яку несе кожне горнятко. Шульц якось відзначив, що хоче, щоб Starbucks став для людей третім місцем між роботою та домівкою. І він зумів реалізувати свою мрію завдяки неймовірній атмосфері. І звісно ж – дуже якісній каві, яка, хоч і не була найкращою, все ж на голову перевершувала всі середньостатистичні аналоги у більшості країн світу.

4. Bell
Наприкінці 19-го століття Олександр Белл та партнери планували продати компанії Western Union патент на свій новий винахід – телефон. Ця подія увійшла до історії бізнесу, як найбільша помилка. Помилка, яку здійснила компанія Western Union, коли відмовилася придбати патент.

MUST READ:  «Вимушена» лояльність... Чим вона загрожує роботодавцю?

Дослідження WU показали, що такий пристрій, як телефон, не має майбутнього. Кому потрібен телефон, якщо є телеграф? Та й кому взагалі може прийти до голови думка розмовляти з кимось через трубку.

Сьогодні Western Union займаються грошовими переказами і лише зрідка згадують про свою колишню славу. Хто знає, як змінилася б їхня доля, якби у свій час вони купили телефон.

5. iPod
Знаменитий iPod (який, до речі, став вбивцею першого продукту у цьому списку), також не повинен був з’явитися на світ, якби власники компанії довірились результатам маркетингових досліджень. А ці результати доводили, що суспільству не потрібен плеєр з жорстким диском. Людям не потрібно носити з собою так багато пісень. Результати доводили, але Стів Джобс мислив інакше. І вже вкотре він виявився правим завдяки своїй візії.

Сьогодні iPod є найвідомішим mp3-плеєром, займаючи у світі більше 60% ринку. Це не враховуючи того, що у Apple є достатньо популярний додатковий продукт – онлайн-магазин музики iTunes Store.

Висновки кожен може зробити сам для себе. І якщо ви керівник компанії, яка ось-ось виведе на ринок новий унікальний продукт, але маркетингові дослідження показують, що він не матиме успіху – згадайте ці історії. Можливо ваш продукт також створить революцію!